19. 5. 2008

KV / VKV výprava na Chodsko: Havranice OK/PL-049 & Jezvinec OK/PL-032


Po výpravě do Slavkovského lesa jsem si dopřál den odpočinku, abych hned následující den mohl vyrazit na dva dosud neaktivované SOTA vrcholy na Chodsku. Původně jsem se chtěl z obou vrcholů ozvat na krátkých vlnách, ale potom jsem si uvědomil, že v sobotu odpoledne začíná ruský CQ-M Contest. Prosadit se s QRP výkonem a dipólem mezi ruskými medvědobijci nehrozí a aktivovat jenom jeden vrchol se mi nechce. Anténu na WARC pásma jsem ještě neudělal, takže utéct před závodem třeba na 30m nemůžu. Ale mohl bych se z druhého kopce ozvat na VKV! V sobotu 10. května by na 2m měla probíhat VKV DIG QSO Party a tak by aspoň pár stanic na jinak opuštěném pásmu mohlo být. Mrzí mě jenom to, že nebudu moci „dát“ další kopec nadšeným lovcům z G, HB, F, SM a dalších zemí. A druhou vadou na kráse je nutnost nést s sebou dva transceivery a dvě antény. Naštěstí bych měl ujít jenom něco málo přes třináct kilometrů …

V sobotu dopoledne sedám v Plzni do vlaku a jedu před Klatovy do Pocinovic. Odsud je to na vybrané kopečky nejblíž. Na Havranici OK/PL-049 tři a půl kilometru a na Jezvinec OK/PL-032 šest a půl kilometru. Navíc je Havranice přímo na cestě na Jezvinec. Sluníčko se snaží a hřeje, ale hned za Pocinovicemi začíná lesní cesta a ve stínu stromů se i s těžkou krosnou šlape dobře. Za tři čtvrtě hodiny stojím na vrcholu Havranice (665 m.n.m.). Krosna jde na zem a v řídkém smíšeném lesem hledám vhodné stromy pro zavěšení dipólu. Začíná foukat, převlékám si propocené tričko a rozbaluji anténu. Za poslední týden už pošesté, hi. Jak se anténa v pracovní poloze, stačí mi několik minut na vybudování KV pracoviště. Rádio si hoví na pařezu, já vedle pařezu v trávě. V okolí kmitočtu 7.032 kHz je díky několika SOTA aktivátorům a EUCWA QSO Party pěkně živo. Nacházím volné místo na 7.030 kHz a volám výzvu. První mě našli Kurt HB9AFI a Axel DL6KVA. Provoz kolem kmitočtu 7.030 kHz houstne a nemůžu se prosadit. Přelaďuji se o 4 kHz výše a po krátké výzvě konečně přichází obvyklý SOTA pajlap a dalších patnáct minut dělám každou minutu jedno spojení. V 10:36z mě volá Tonda OK1APV. Na Havranici je Tonda 599+ a stejně dobře jsem podle reportu slyšet já ve Dvoře Králové. Po Tondovi završuji aktivaci Havranice spojením s Ericem SM1TDE. Aktivací Havranice jsem se dostal přes hranici 100 SOTA bodů. Už jenom 900 bodů a můžu požádát o aktivátorskou trofej Mountain Goat. Trofej je ještě daleko, ale svačina blízko. Tak v klidu svačím a balím.

Z Havranice mě žlutá značka vede do Orlovic. Krásná pidivesnička mezi kopci. Pionýrský tábor, ohrada s koňmi, několik domků a božský klid. Z Orlovic cesta stoupá na Orlovickou horu a po jejím úbočí míří k Jezvinci. Až pod vrchol je cesta jenom mírně zvlněná, následuje prudké stoupání na vrchol ve výšce 739 m.m.m. Malá vrcholová planinka je pokrytá kobercem kopřiv, ze kterého trčí triangulační kámen a tyč. Mně se bude tyč náramně hodit jako provizorní stožárek pro KRCku. Času do začátku DIG QSO Party je dost. Beze spěchu skládám KRCku, přidělávám jí na dlouhý rovný klacek a ten přivazuji k tyči. Stejně jako na Havranici, i tady pofukuje. Mezi kopřivami rozkládám rádio BMT 226, akumulátor a desky s papíry. Zbývá mi čas na další chod svačiny a obhlídku vrcholu Jezvince. Ve 13:00z se na 2m rozjíždí VKV DIG QSO Party. Žádná tlačenice se na pásmu ale nekoná. Jako prvního dělám Zdeňka OK1AR a Alenu OK7AR ze Zdeňkova contestového QTH v JO60RA. Na Klínovci je Honza OK1XFJ a kromě svojí značky používá i klubovou call OL5DIG. V šumu objevuji slabého DL1APW, ale spojení se kupodivu daří na první zavolání. Zkouším výzvu. Jako jediný mě po dlouhých minutách cékvení volá Gerald DL8RBS/P. Další volání výzvy nic nepřináší a proto naposledy pročesávám pásmo. Narážím na Mirka OK1GV. Po ukončení spojení předává Mirek mikrofon Vláďovi OK1ZSV a do deníku zapisuji osmé spojení z Jezvince. Vláďa po zjištění, že jsme od sebe cca deset kilometrů, navrhuje sraz a nezištně nabízí nocleh. Omlouvám se a vysvětluji, že se z Jezvince vracím do Pocinovic a odsud vlakem do Plzně. Loučím se s Vláďou a Mirkem a vypínám rádio. Sbaleno mám za chvilku a můžu vyrazit zpátky do Pocinovic.

Protože mě netlačí čas, vychutnávám si beze spěchu zpáteční cestu a nad Pocinovicemi, na místě s krásným výhledem do kraje, dojídám svačinu a dělám několik fotek. Je tady krásně a tak brzy opět NSL z Chodska!

Žádné komentáře: