12. 5. 2008

Ve Slavkovském lese: Lesný OK/KA-008 & Lysina OK/KA-009

Namlsán podařenou KV SOTA premiérou v Krušných horách jsem na sváteční 8. květen začal plánoval další výpravu. Chtěl jsem aktivovat nějaké vyšší SOTA vrcholy, nejlépe na dva nedaleko od sebe. Nakonec jsem si vybral dva kopce ve Slavkovském lese nad Lázněmi Kynžvart – Lesný OK/KA-008 a Lysinu OK/KA-009. Lesný byl aktivován pouze jednou Karlem OK1FKL na 2m, z Lysiny zatím nevysílal nikdo.

Ve čtvrtek ráno jsem vyrazil z Plzně vlakem. Cesta byla zpestřená nepřetržitou výlukou a do Lázní Kynžvart vlak dojel se čtvrthodinovým zpožděním. Z nádraží jdu dva kilometry do městečka a na jeho severním okraji se nořím do hlubokého údolí, kterým chci vystoupat do sedla pod Lesným. Cesta se vine smíšeným lesem podél potoka a vytrvale stoupá. Za hodinu jsem pod vrcholem a dalších třicet minut mi trvá se na něj dostat. Úbočí Lesného jsou zalesněná, ale na vrcholu je holá planinka, ideální pro vysílání na KV i VKV. Na jihozápadním obzoru se vypíná Dyleň (OK/KA-013), výhled na sever je zakrytý lesem. Vybírám si dva mladé smrčky a zavěšuji na ně dipól. Stromky nejsou moc vysoké a anténa je jenom málo přes dva metry vysoko (nebo spíš nízko), ale snad to bude stačit. Na triangulačním kameni suším propocené tričko a hned vedle se usazuji s rádiem. Pro jistotu nastavuji maximální výkon, který IC-703 dá, tj. 10 W a dávám výzvu. Prakticky okamžitě se rozbíhá klasický SOTA pajlap a v první vlně volají známí lovci vrcholů – Roy G4SSH, David G4CMQ a Cris GM4FAM. Jako dvanáctý volá po deseti minutách provozu Mike GW0DSP a telegrafuje, že mě bude volat Charlie GW0PZO/P. Dělám další dvě spojení a po nich opravdu volá GW0PZO/P z vrcholu Foel Fenlli GW/NW-051. Pěkný signál, oboustranně 599. Děkuji Charliemu za spojení a raduji se ze svého prvního krátkovlnného SOTA-SOTA spojení. Vysílání z Lesného končím spojením s DL7RAG, vypínám rádio a svačím.

Po zabalení všech krámů sestupuji zpátky do sedla pod Lesným a odsud mířím na Lysinu. Jdu po široké lesní cestě a v předem vybraném místě z ní uhýbám a stoupám na vrchol Lysiny. Odbočku jsem si nevybral nejlépe a musím se prodírat hustým lesem a popadanými stromy, ale nevzdávám to. Druhá polovina výstupu je naštěstí lepší. Fotografická mapa nekecala a jižně od vrcholu je řídký listnatý les. Je to jasné. Anténu věším mezi krásné buky, tentokrát o něco výše, než byla na Lesném. Sedám si do trávy a dávám výzvu. Jako první volá Jurij UA1CEG/P. Sice neloví SOTA vrcholy, ale evidentně má radost z 2xQRP QSO. Pár minut si povídáme a potom se dostává na natěšené SOTA lovce. Z první várky je nejsilnější Ken GM0AXY. On mne sice podle reportu 539 QSB neslyší nejlépe, ale na spojení to stačí. Reporty od dalších stanic z Británie už jsou lepší (G4CPA 579, GM4FAM 559, GW0DSP 599). I Lysiny dělám SOTA-SOTA spojení. Ve 12:09Z volá F6KCZ/P. Kluci z radioklubu v Caen vysílají z kopce St. Martin de Chaulieux. Vyměňujeme si reporty 559 a přání dobrého počasí a úspěšné SOTA aktivace. Dělám ještě čtyři další spojení a po nich se odměňuji dalším chodem svačiny. Balím a odcházím z vrcholu Lysiny podstatně lepší cestou, než jakou jsem přišel.

Zpáteční cesta do Lázní Kynžvart probíhá v klidu a pohodě. Vracím se stejným údolím, kterým jsem dopoledne stoupal pod Lesný, fotím a kochám se krásnou přírodou Slavkovského lesa. Z Lázní Kynžvart se vracím do Plzně s příjemným pocitem další povedené SOTA expedice.

Žádné komentáře: