25. 10. 2011

Návštěva a brigáda v SP6PRT / SN6F

V současné době jsem na studijní stáži ve Wroclawi a samozřejmě chci poznat nějaké místní radioamatéry. Na internetu jsem našel webové stránky kolektivky SP6PRT, napsal jsem na klubový e-mail a obratem jsem od Marcina SQ6POL dostal pozvání na klubovou schůzku, která se koná každý týden v pátek odpoledne. Pozvání jsem pochopitelně s radostí přijal a v pátek jsem vyrazil do SP6PRT.

Komentář netřeba ...

V klubu jsem byl srdečně přivítán Bolkem SP6CCI (vedoucí operátor) i ostaními přítomnými členy. Kluci mě posadili mezi sebe, uvařili mi čaj a potom už jsme povídali a povídali. Následovala prohlídka klubu, která skončila v hamshacku u zapnutého rádia (TS-570D). Dal jsem na 80m SSB česky výzvu a pod značkou SP6/OK1NF jsem během hodinky udělal něco přes třicet spojení domů. Potěšilo mě každé QSO, ale největší radost mi udělalo spojení s Jardou OK1WF a spojení s Jirkou OK1AJZ. Potom jsem se vrátil do diskuzního kroužku. K mému překvapení seděli u stolu kromě mě další dva členové OK QRP Klubu (jedním byl Ryszard SP6IFN a na druhou značku si teď bohužel nevzpomenu), takže z toho bylo takové QRPířské minisetkání. (Dalším překvapením večera bylo info od Stanislawa SQ6LJQ tom, že při svém pracovním pobytu v OK bydlel v Kadani. A kromě toho strávil čtyři roky na stavbě JE Dukovany.)

Pořád je o čem diskutovat

Od Bolka SP6CCI jsem se dozvěděl něco o klubové historii i současnosti. Jejich aktuální problémy dobře zná i řada radioklubů v OK a OM – nedostatek peněz a mladých radioamatérů. Jak v SP6PRT řeší peníze nevím, ale nástupce se snaží poctivě vychovávat v kurzech, které klub pořádá.

Bolek SP6CCI vykládá techniku v kurzu operátorů

Na oplátku jsem klukům povyprávěl jak válčíme v mém domovském radioklubu OK1KSO.

Rozloučili jsme se po třech a půl hodinách, ve kterých jsme nezavřeli pusu a stejně jsme nestihli probrat všechno. Ale jsem pozvaný na další klubové schůzky, tak bude brzy další příležitost.

Kromě jiných zajímavých věcí jsem se od Stana SP6IXU dozvěděl, že na Wroclawské Polytechnice existuje studentský radioklub SP6PWT a dostal jsem kontakt na Macieka SQ8MZW, který je aktivním členem SP6PWT. Ještě v pátek večer jsem Maciekovi poslal mail a výsledek se dostavil hned v sobotu. Maciek mi na mail neodpověděl a místo toho mě přišel rovnou navštívit. Ukázalo se, že bydlíme na stejné koleji, já v prvním patře a Maciek v desátém. A akademický radioklub SP6PWT sídlí ve vedlejší budově! Následně se mě Maciek zeptal, co budu dělat v neděli a když jsem mu odpověděl, že nic speciálního neplánuji, pozval mě na anténní brigádu. Kývnul jsem a v neděli ráno jsme s Maciekem SQ8MZW a Tomkem SQ6NEF sedli do auta a odjeli do cca 15 km vzdálené vesničky Machnice. Ukázalo se, že tam má radioklub SP6PRT contestové QTH s anténami pro KV i VKV a pod značkou SN6F odsud kluci závodí.

Část anténní farmy SN6F

Na místě už byli Zbyšek SP6A a Andy SP6ECA. Po nás přijeli ještě další brigádníci a mohli jsme začít. Na programu byla stavba a instalace čtyřprvkové Yagi na 28 MHz a oprava reflektoru u směrovky na 21 MHz. Já jsem se přidal k SP6A a SP6ECA a společně jsme dávali dohromady anténu na desítku. (Díky mírným klimatickým podmínkám můžou kluci v SN6F dělat lehké antény z tenkých hliníkových trubiček a ne těžká monstra jako v OK5W.) Po instalaci antény na stožár se ukázalo, že má v celém pásmu nekonečné PSV. Následovala výměna koaxiálu za nový a opakované měření. Teď už bylo PSV pěkné, až na to, že anténa rezonovala o megahertz výš, než měla. Upravili jsme rozměry dipólu a bylo hotovo.

Druhou trojici utvořili Tomek SQ6NEF, Kuba SQ6ILJ a Maciek SQ8MZW a pustili se do opravy antény na patnáctku. Tomek a Kuba předvedli kus akrobacie na vrcholu stožáru při sundavání antény a následné opravě, která probíhala dobrých 15 metrů nad zemí. Klobouk dolů.

Tomek SQ6NEF a Kuba SQ6ILJ v akci

Důvod prací na anténách je KV závodníkům jasný – CQ WW DX Contest. Kluci mě pozvali na závod a tak bych se měl o nadcházejícím víkendu ozvat pod značkou SN6F na některém v pásem. V plánu je účast k kategorii multi-multi, ale bez ambicí na špičkový výsledek. (Budou jen tři kompletní pracoviště.) Takže o víkendu naslyšenou!

P.S. Na rajčeti se můžete podívat na pár dalších fotek z SP6PRT / SN6F.

Žádné komentáře: