3. 1. 2012

Loučení s wroclawskými amatéry

Moje stáž ve Wroclawi se ve druhé polovině prosince rychle blížila ke konci a nastal čas rozloučit se s místními amatéry, které jsem za tři měsíce poznal. V pátek 16. prosince jsem naposledy navštívil radioklub SP6PRT, vrátil jsem vypůjčené knížky a udělal pár posledních spojení z klubové stanice. Po setkání v klubu jsme se já, Zbyszek SP6A, Andy SP6ECA a Marek SP6NIN vydali do centra města povečeřet dobrou pizzu. Cestou jsme ještě nabrali Jerzyho SP6FVF a potom mě kluci zavedli do restaurace Pizza Hut. Postupně jsme spořádali několik různých pizz, jednu chutnější než druhou, a přitom jsme probrali všechno možné. Zajímavé bylo povídání o tom, jak se kdo dostal k amatérskému vysílání. Nejvíc se mi líbila stručná odpověď Jerzyho SP6FVF: „V deseti letech jsem dostal diodu a vysokoohmová sluchátka a bylo rozhodnuto.“ (Kromě vysílání má Jerzy další velký koníček - jezdí po výstavách a fotografuje kočky. V archivu má 200.000 fotografií.)

Zbyszek SP6A a Jerzy SP6FVF

Marek SP6NIN a Andrzej SP6ECA

Další setkání se konalo hned druhý den. Maciek SQ8MZW mě pozval na vánoční večírek studentského radioklubu SP6PWT. V klubové místnosti, kterou Maciek SQ8MZW a Tomek SQ6NEF předem uklidili, bylo nezvykle útulno. Na sražených stolech byl ubrus a připravené pohoštění. Postupně se nás v nevelké místnosti sešlo 11: Zenon SP6JQF, Marek SP6NIC, Kuba SQ6ILJ, Bartosz SQ6ILS, Rafal SQ6IYR, Tomek SQ6NEF, Anna SQ6NZN, Piotrek SQ6VY, Maciek SQ8MZW, Przemek a já. Zábava se rychle rozproudila a bylo nám fajn. Hodovalo se, povídalo a zpívalo a domů jsme se rozcházeli až pozdě v noci. Už dlouho jsem neviděl na jednom místě tolik mladých radioamatérů a dokonce i jednu mladou radioamatérku. A několik z nich se dokonce dobrovolně učí telegrafii. Jen tak dál, OMs!

Zleva: Zenon SP6JQF, Marek SP6NIC, Maciek SQ8MZW, Jan OK1NF, Piotrek SQ6VY, Tomek SQ6NEF, Przemek

Hostina v SP6PWT

Den před mým odjezdem z Wroclawi jsem ještě zašel k Odře do harcerského radioklubu SP6ZDA. Chtěl jsem ještě jednou vidět klubový radiovůz se stanicí R140 a rozloučit se s Markem SP6NIC. Obojí se mi splnilo a navíc se do klubu přišli podívat i Jurek SP6QNU, Kuba SQ6ILJ a Tomek SQ6NEF. Se všemi jsem si popřál do nového roku a musel jsem klukům slíbit, že do Wroclawi zase někdy přijedu.

Žádné komentáře: