9. 8. 2012

Activity Report – 07/2012

V poslední době se mě několik kamarádů nezávisle na sobě zeptalo, co je u mě nového. Nejdřív jsem chtěl odpovídat individuálně a každému poslat e-mail, ale potom mě napadlo, že nejjednodušším a nejrychlejším způsobem jak informovat o mých radiových aktivitách bude publikování měsíčních „zpráv o činnosti“. První zpráva je za červenec 2012.
QSL
Hned na začátku července přišla pravidelná čtvrtletní zásilka lístků z QSL služby a jako obvykle byla většina z nich pro OK1-34856. Protože už jsem došlé QSL roztřídil a zařadil do příslušných škatulí, nedám dohromady, jaké konkrétní lístky v balíčku byly. V každém případě mi jako posluchači přibylo několik nově potvrzených pásmových zemí, řada nových prefixů a také nové německé DOKy, ruské distrikty pro diplom RDA a několik nových ostrovů IOTA.
Lístkem měsíce je pro mě QSL od kolumbijské expedice HK0NA na ostrov Malpelo. Slyšel jsem je na 20m SSB a Malpelo je 273. zemí, kterou mám jako posluchač potvrzenou. (QSL HK0NA mi přišel 125 dní po odeslání mého SWL reportu Bobovi N2OO.)
QSL HK0NA
SOTA
V červenci se mi podařilo aktivovat dva SOTA vrcholy. Před Polním dnem jsem se v Krušných horách po delší době podíval na Jelení horu OK/US-001. S obvyklou anténou PNZD (proklatě nízko zavěšený dipól) a 4 watty z HB-1A jsem na 40m CW potěšil 24 stanic.
O týden později jsme se Zuzkou podnikli pěší túru po okolí Sušice, jejímž hlavním cílem byl krásný kopec Svatobor OK/PL-089. I odsud jsem se ozval telegrafem na 40m. (Byla to moje druhá aktivace Svatoboru. První proběhla na Vánoce 2010, kdy jsme si s Tomášem OK1JRA vychutnali krásnou zimní aktivaci na 2m.) Tentokrát jsem udělal jenom 15 spojení, protože jsme kromě vysílání měli na Svatoboru ještě další plány – zasloužený oběd a návštěvu rozhledny. Obojí se podařilo na jedničku. Potom se při sestupu ze Svatoboru do Sušice přihnala bouřka a promokli jsme až na kůži. Zpáteční cesta vlakem ze Sušice do Plzně v oblečení nacucaném vodou nebyla nic moc, ale přežili jsme jí bez úhony.
Pohled z rozhledny směr Sušice (Svatobor 15.7.2012)
CQ SOTA DE OK1NF/P (Svatobor 15.7.2012)
Tomáš OK1JRA cestou na Svatobor (26.12.2010)
SWL
Moc času na brouzdání po pásmech a lovení zajímavých stanic jsem v červenci neměl. Ze zajímavějších stanic mám v SWL deníku několik speciálních olympijských stanic: 2O12L, 2O12W, GB2012MV, GB2012OLY a pár dalších stanic z Británie s olympijským prefixem GO. Z Ruska jsem slyšel příležitostné stanice R11GGGR a R100PZ. Potěšil i svižný CW provoz TM0BI ze známé francouzské pevnosti Boyard (EU-032). Jinak nic extra.

Závody
Už po devatenácté v řadě jsem si s kamarády z mého domácího radioklubu užil Polní den. Ten letošní nám vyšel nad očekávání dobře a červenec nemohl začít příjemněji.
Měl jsem v plánu ještě SWL účast v IARU contestu, ale nakonec to nevyšlo. A protože se moje dovolená kryla s IOTA Contestem a Letním QRP závodem, vynechal jsem i tyto oblíbené závody.
Pořadatelé PACC Contestu mi poslali pěknou vlaječku za účast v letošním ročníku. Musím vymyslet, kam si vlaječky z PACC (letošní byla pátá) pověsím.
Vlaječka za účast v PACC Contestu 2012

Víc radiových aktivit a událostí u mě v červenci nebylo. Chuť byla, ale nejen rádiem živ je člověk, HI.

1 komentář:

Jindra OK1XR řekl(a)...

To to letí, už 19 PD v řadě. Doufám, že bude i jubilejní dvacátý :) Jindra Ok1XR.

P.s. Z QRP VKV jsem zatím nestihl napsat článek.