1. 8. 2013

Activity Report – 7/2013

Červencová zpráva o radiové činnosti bude stručnější. To nejzajímavější už jsem popsal v předchozích dvou povídáních a nemá smysl se opakovat. Navíc jsem měl dva týdny dovolenou, během níž jsem dodržoval radiový klid. 
QSL
Největším překvapením pro mě v červenci byly došlé QSL. Protože jsem začátkem června dostal balíček lístků z QSL služby, neočekával jsem další zásilku hned v červenci. O to větší byla moje radost, když mi Radek OK1MRK oznámil, že mi na QSL službě vyzvedl lístky, a na společném SOTA vandru mi je předal. Bylo jich 250 g, což není na pět týdnů od poslední zásilky úplně málo. Z pohledu DXCC bylo nejzajímavějších osm nových pásmových zemí – 40 m: BY, KP4; 20 m: VP2M; 17 m: HB0, VP2M; 15 m: 8Q; 12 m: HB0, SM. Potvrzené Maledivy na 15 m znamenají splnění DXCC na dalším pásmu, už pátém. Ale samozřejmě mě potěšily i všechny ostatní lístky a s nimi body pro DIG VKV Plaketu a diplomy DLD, IOTA, RDA, WPX a další. Mezi lístky byl také QSL potvrzující poslech desetimetrového majáku EA4Q.
Pozadu nezůstaly ani direkty. Tam se dá mluvit přímo o žni. Vrcholem jsou tři nové potvrzené země: Ostrovy Sv. Petra a Sv. Pavla (PT0S), Norfolk (VK9NT) a Mount Athos (SV2ASP/A). Celkem mám na konci července potvrzeno 293 země DXCC a díky Apollovi SV2ASP/A mám konečně potvrzeny všechny DXCC země Evropy. Došlo i na mojí srdeční záležitost – Aljašku. Do sbírky aljašských QSL přibyly lístky od Johna KL3PG (KL7 #24) a Kenta KL1V (KL7 #25). Kentův QSL je pro mě vzácný i tím, že je to první stanice z města Valdez, a ještě více tím, že se Kent odstěhoval z Aljašky do Idaha a tudíž už jej z Aljašky nejspíš neuslyším. Podobné nadšení mi způsobil i lístek ze srdce Antarktidy, tj. z jižního pólu, odkud ze základny Amundsen-Scott vysílá stanice KC4AAA. Kromě první americké antarktické základny to pro mě je i 69. potvrzená zóna ITU. Direkt jsem dostal také od Mariana OM3WEN a Claudia IW5DLY.
To nejlepší z červencových QSL
Radost mi naopak neudělala Česká pošta svým rozhodnutím zdražit od 1. srpna 2013 poštovné za vnitrozemské i zahraniční zásilky. Poštovné za dopis v rámci OK bude nově za 13,- Kč (zdražení o 30%), dopis do Evropy vyjde na 25,- Kč (zdražení o 25%) a do zámoří dokonce na 30,- Kč (zdražení o 43%!). Posílání direktů už je opravdu drahá zábava. Udělal jsem s tím jediné, co jsem udělat mohl. Odeslal jsem všechny nevyřízené direkty a také balík 1,4 kg lístků na QSL službu a nakoupil jsem písmenkové známky „E“ a „Z“ do zásoby ještě za „staré“ ceny. 
SOTA
V červenci jsem vysílal ze čtyř vrcholů platných do programu SOTA. Aktivoval jsem Lysou horu OK/US-008, Cukrák OK/ST-074, Hvíždinec OK/ST-063 a Vrážky OK/ST-029. Příslušné povídání je zde (Lysá hora) a zde (ostatní vrcholy).
Zajímavé čtení
V polovině měsíce přišlo už 90. číslo čtvrtletníku OK QRP Info (OQI). Kromě zajímavých článků bylo v časopisu i oznámení o tom, že náklady spojené s vydáváním OQI začaly převyšovat příjmy z členských příspěvků OK QRP Klubu. Jako řešení navrhuje výbor klubu buď zvýšení členských příspěvků a zachování papírové časopisu a nebo snížení příspěvků a vydávání časopisu v elektronické podobě. Rozhodnout o svém časopisu mají členové OK QRP Klubu hlasováním. Osobně vidím výhodu papírového časopisu v tom, že si na něj člověk může „sáhnout“ a vzít si ho kamkoliv s sebou (ano, i na WC) bez nutnosti mít u sebe počítač. A papír je přes svojí „zranitelnost“ médiem, které při rozumném zacházení a skladování spolehlivě přežije i ty nejmladší z nás. Elektronický časopis se zase dobře archivuje prakticky bez nároků na prostor, výborně a rychle se v něm vyhledává, lze jej vydávat celobarevně, může obsahovat interaktivní odkazy a vydavatel není sešněrován smluveným tiskovým rozsahem. 
Zůstane OK QRP Info v papírové podobě?
Závody
O povedeném VKV Polním dnu jsem psal pár dnů po závodu. Na další zajímavé červencové závody – IARU HF World Championship a RSGB IOTA Contest letos nedošlo.

Žádné komentáře: