1. 7. 2014

Activity Report – 6/2014

Nejdůležitější červnovou událostí bylo narození Jakuba. Rozšíření rodiny samozřejmě ovlivnilo (a bude ovlivňovat) moji radiovou činnost, ale více povinností a méně volného času vůbec neznamená, že na rádio rezignuji. Tím, že čas strávený u rádia bude vzácnější, si ho budu ještě víc užívat a vážit.
QRP
Příležitostí vysílat ze SOTA vrcholů budu mít v nejbližší budoucnosti méně, ale zejména po večerech se najdou volné chvíle, které by bylo škoda nevyužít radiovým provozem podobným tomu, jakému se věnuji z kopců. Rád vysílám z přírody s QRP výkony a jednoduchými anténami a vím, že i s takovýmto vybavením se dají dělat pěkná spojení. A tak jsem v červnu využil něco z mého volného času právě tímto způsobem. V rámci tří polních QRP dýchánků, kterým pro sebe říkám hezky česky „Field QRP Sessions“, jsem udělal celkem 93 spojení se stanicemi ze třiceti zemí DXCC (4X, 9A, DL, EA, EA6, ER, EU, F, G, HA, HB, I, K, LA, LY, LZ, OH, OK, ON, OZ, PA, SM, SP, UA, UA9, UN, UR, YL, YO, YU). S jednoduchým vybavením má člověk radost z každého spojení, které se podaří udělat. Ale nezastírám, že moje radost roste úměrně s překonanou vzdáleností, případně vzácností stanice, a že největší potěšení mám z DXů. Z tohoto pohledu byly nejlepšími červnovými spojeními QSO s Tomem KC0W ze Severní Dakoty a Willem WJ9BIdaha.
 
Pěkná poznávací značka
QSL
Červen byl třetím měsícem v řadě, kdy se zvýšil počet zemí, které mám jako posluchač potvrzen. Tim M0URX dostál své pověsti vynikajícího QSL manažera a šestadvacet dnů poté, co jsem mu poslal svůj posluchačský QSL, jsem v poštovní schránce našel QSL expedice VK9MT. Potvrzenou zemí DXCC # 304 se tak stal Mellish Reef. Direkt mi poslali také Sum JA2LMY (DIG 3013) a Paul WB0ZRD (CO). Víc lístků se v červnu nekonalo.
DXCC # 304 a ostatní červnové QSL
Setkání
Oslava 70. narozenin OK1MJA
O druhé červnové sobotě se v klubovním QTH OK5W konala oslava sedmdesátých narozenin Honzy OK1MJA. Souhra příznivých okolností mi umožnila zúčastnit se a důstojně oslavit Honzovu sedmdesátku. Zároveň jsme připili na zdraví čerstvě narozenému Jakubovi. Postupně se nás sešlo jedenáct (OK1AAU, OK1AMX, OK1AQB, OK1CF, OK1FKD, OK1FMX, OK1JKT, OK1MJA, OK1NF, OK1WF, OK3CV) a u dobrého jídla a pití jsme si oslavu příjemně užili. Povídání s kamarády jsem prokládal vysíláním na krátkých vlnách s QRP zařízením sestávajícím z transceiveru K2 (OK1FKD) a dlouhého drátu.
Oslavenec
Setkání na Krkavci
Po úspěchu loňského nultého ročníku setkání na Krkavci uspořádal Milan OK7GU setkání i letos s tím, že se místo září konalo už v červnu. Setkání na vrcholu Krkavce probíhalo už od pátečního večera, ale já jsem se zúčastnil až sobotní části. V sobotu ráno jsem se na Krkavec vypravil s Julií. Počasí bylo příjemné, v lese rostly borůvky a lesní jahody a tak nám pochod na vrchol trval trochu déle. Kousek pod vrcholem jsme navíc potkali Honzu OK1YI a chvíli jsme si povídali o jeho radiových aktivitách i dalších věcech. Když jsme na vrchol konečně dorazili, pozdravil jsem se s přítomnými kamarády, dali jsme si k obědu klobásu, dvakrát jsme vylezli na rozhlednu a Julie vylosovala Šťastné krkavce. Kromě toho si Julie stihla pohrát s místní kočkou a posbírat něco pokladů od podložek, přes dráty po kousek ocelového profilu. Na kopci se objevil taky Tomáš OK1JRA, což potěšilo mě i Julii. Já měl radost, že si s Tomášem popovídám, a Julie měla někoho, kdo jí byl ochotný nosit na koni, čehož bez váhání využila. Pěkně jsme poklábosili taky s Láďou OK1FRT o vysílání ze SOTA vrcholů a z přírody obecně. Na zpáteční cestě jsme nasbírali nějaké borůvky, aby ze setkání měla něco taky Zuzka.
Co unese jeden kůň
SWL
K poslouchání jsem se dostal až v samém závěru měsíce a tak mi toho do SWL deníku moc nepřibylo. Ale něco se přeci jenom podařilo. Největší radost mi udělal poslech 29. unikátní značky z Aljašky - na 17 metrech hrál výborně Steve KL7SB. Novou pásmovou zemí na 15 metrech je pro mě Gibraltar, odkud přicházel pěkný signál Ernesta ZB2FK. Ze speciálních stanic stojí za zmínku E7100WAR připomínající sté výročí zahájení první světové války. Čirou náhodou jsem tuto stanici vysílající ze Sarajeva poslouchal 28. června, tj. přesně v den, kdy nám tam před sto lety zabili Ferdinanda. Poprvé jsem také slyšel stanici EA0JC, která patří dnes již bývalému španělskému králi Juanu Carlosovi I. a vysílá přímo z královského paláce Zarzuela.
QTH KL7SB
Juan Carlos, EA0JC
Závody
Na VKV jsem se zapojil do červnového kola FM poháru, jehož termín se sešel s oslavou sedmdesátin Honzy OK1MJA. Tím pádem jsem nemusel přemýšlet, odkud rozdám body. Na pozemku OK5W jsem na dřevěnou konstrukci pověsil anténu Háčovku, připojil jsem jí k ručce a udělal jsem 7 spojení na 2m a 2 spojení na 70cm. To mi ke štěstí stačilo a dál jsem se závodu nevěnoval.
Na krátkých vlnách jsem se v rámci mých QRP dýchánků symbolicky zapojil do tří závodů. V HA3NS Sprint Memorial Contestu jsem udělal 7 spojení, v GACW World Wide South America CW Contestu 55 spojení a v Portugal Day Contestu 5 spojení.

Žádné komentáře: