2. 8. 2014

Activity Report – 7/2014

Pravidelná zpráva o radiové činnosti za uplynulý měsíc bude tentokrát kratší než obvykle. Kvůli rodinným povinnostem jsem rádiu moc času nevěnoval. Dokonce jsem poprvé od roku 1994 s těžkým srdcem vynechal Polní den. Ale úplně zkrátka jsem nepřišel. Na krátkých vlnách jsem slyšel několik pěkných DXů a z QSL služby mi přišla slušná porce lístků.
 
QSL
Hned druhý červencový den mi udělal radost balíček z QSL služby s 0,75 kg lístků. Většina došlých QSL (celkem 246 ks) byla jako obvykle pro OK1-34856 (223 ks) a směs to byla opravdu pestrá. Kromě lístků z klasických KV pásem přišly také dva lístky z pásma 60 metrů od A92IO (první potvrzený DX) a OK1RP, tři lístky ze 6 metrů a pět lístků ze 2 metrů včetně QSL za poslech majáku DB0JT. Mezi krátkovlnnými QSL bylo 20 nových pásmových zemí: 160m - A6; 30m - 5B, 9K, A9; 17m - VP8ssh; 15m - 5X, BV; 12m - G, JA, TA, XT; 10m - 5X, 9K, 9L, EA6, GD, HL, LY, TA, Z8. Dále mi do sbírky přibylo 15 DOKů pro diplom DLD, 1 ostrov do diplomového programu IOTA, 20 prefixů pro EU-PX-A a dalších 21 prefixů pro WPX, 8 distriktů pro diplom RDA, 3 prefektury pro WAJA a 40 členů DIG pro W-DIG-M.
Direktem mi na SWL report odpověděli Wayne KB0CH (MN), Larry N0AKF (IA), Tono OM2TS a Keith VK4TT.

Z červencových QSL
SWL
Bezkonkurenčně nejlepším červencovým úlovkem byl poslech stanice S01WS ze Západní Sahary. Z hlediska šíření KV není příjem stanice ze severozápadního okraje Afriky na 15 metrech ničím světoborným, ale pro mě je Západní Sahara 308. slyšenou zemí DXCC a proto je to pro mě událost.
Jednou ze čtyř zemí, které jsem slyšel, ale zatím mi chybí potvrzení příjmu ve formě QSL lístku je Guyana. Z té jsem v červenci poslouchal Raje 8R1RPN. Snad u něj budu mít s QSL větší štěstí než u ostatních tří guyanských stanic (8R1EA, 8R1K, 8R1Z), které mám z minulosti v deníku, ale QSL jsem od nich nikdy nedostal.

Západní Sahara

Samozřejmě neposlouchám jenom DXy. Radost mám také z každé nové OK stanice v deníku, zejména když ji ulovím na CW. V červenci se mi podařilo pěkně zarovnat počet slyšených OK stanic na telegrafii na číslo 1000, když jsem na pásmu natrefil na Honzu OK5MN. Měl jsem z toho velkou radost. Dosažení této mety mi trvalo 19 let! A ještě jedno kulaté číslo týkající se OK stanic se v červenci urodilo. Zalogováním Jirky OK1AKE jsem dotáhl celkový počet slyšených OK stanic, tj. součet unikátních značek na CW a SSB, na číslo 1200.
Rádio (přijímač Tecsun PL-660) jsem si vzal také na dovolenou. Bylo příjemné po večerech jen tak ladit éterem bez QRM a těšit se z rozhlasových, profesionálních i amatérských stanic.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj,
prosím Tě, jaké máš zkušenosti s PL-660 od tecsunu??
TNX 73!
Láďa OK1UNL/QRP