3. 10. 2014

Activity Report – 9/2014

V září jsem u rádia moc času nestrávil, ale něco se přeci jenom podařilo. Také jsem dohnal skluz, který jsem měl v QSL agendě, a bohatá byla i nadílka došlých lístků.
QSL
S výměnou QSL via bureau mi pomohli Radek OK1MRK a Roman OK1UFM. Jakmile jsem vypsal a zabalil cca tisíc lístků, předal jsem balíček s 2,45 kg QSL Radkovi a ten jej promptně doručil na QSL službu. Lístky putující opačným si vzal na starost Roman. Od Josefa OK1ES převzal moje QSL na setkání ve Strojeticích a doručil mi je až domů. Došlých lístků pro OK1-34856 a OK1NF bylo 0,62 kg a zastoupeny byly všechny kontinenty. Nových pásmových zemí bylo tentokrát dvanáct: 160m - EA8; 30m - PJ2; 17m - 5B; 15m - 6W, CE, EA6, ZD8, ZF; 12m – LA, OE; 10m - 7O, C9. Dále mě potěšilo 18 DOKů pro diplom DLD 80m, 20 prefixů pro EU-PX-A a 7 mimoevropských prefixů pro WPX, 5 nových distriktů pro RDA, 2 norské kraje pro WALA, 36 členů DIG pro W-DIG-M a 10 bodů pro DIG UKW Plakette. Díky QSL od Igora OM3CUG mám potvrzeno Slovensko na 60 metrech. Radost mi udělal taky Arek SP-0142-JG svým posluchačským QSL, na který jsem obratem odpověděl. Zajímavostí je lístek od 1B/DF8AN ze Severokyperské turecké republiky. Pro DXCC tato entita neplatí, ale jsem rád, že odsud mám QSL.
Kromě lístků z QSL služby mi přišlo také několik direktů. Z nich si nejvíc vážím dvou nových potvrzených zemí. Lístkem 8R1RPN mám konečně potvrzenu Guyanu (DXCC #306) a lístek S01WS potvrdil Západní Saharu (DXCC #307). Parádní je i QSL KL7SB jako 29. unikátní značka z Aljašky. Pochvalu si zaslouží příslušní QSL manažeři: Olli OH0XX mi potvrdil report pro 8R1RPN za 7 dnů, od Arseliho EA2JG dorazil lístek S01WS za 9 dnů a od Buzze NI5DX přišel QSL KL7SB za 15 dnů od odeslání mého reportu. Direkty mi poslali také Bill K3XA (VA) a Sergej RK9UE (KE-05). Dočkal jsem se také lístku od Toma KC0W a tím pádem nového a poměrně vzácného státu (North Dakota) pro QRP WAS.
Pestrá směs zářijových QSL 
SWL
Na krátkých vlnách jsem v září poslouchal minimálně. Ale jednu stanici jsem si nechtěl nechat ujít. Zorro JH1AJT jako člen oficiální japonské delegace navštívil Eritreu a po několik dnů se ve volném čase objevoval v éteru pod značkou E30FB. Měl jsem štěstí, podařilo se mi Zorrův signál ulovit a Eritrea se stala mojí 309. slyšenou zemí. Také za druhým pěkným úlovkem jsou japonští radioamatéři. Čtveřice JH1HRJ, JE1SCJ, JH1TXG, JA0VSH krátce aktivovala Chathamovy ostrovy a vysílala odsud jako ZL7X. I tuto značku jsem v září zapsal do svého posluchačského deníku.
Eritrea
Závody
Nenechal jsem si ujít zářijové kolo FM poháru a to i přesto, že jsem nemohl být QRV z žádného rozumného QTH, protože jsem v době konání závodu byl na obligátní dopolední procházce s Jakubem v kočárku. Ale měl jsem s sebou ručku a na ní (5 W + pendrek) jsem z cesty utopené v lese udělal 5 závodních spojení na 2m, včetně jednoho delšího s OK1KMU na vzdálenost téměř 60 kilometrů. Opět jsem si ověřil, že spojení se i s jednoduchým vybavením dají navazovat prakticky za jakýchkoliv okolností.

Žádné komentáře: