1. 7. 2015

Activity Report – 6/2015

Jubilejní šestatřicátá měsíční zpráva nebude příliš obsáhlá. V polovině měsíce mě sklátil nějaký moribundus a rádiu jsem tak věnoval méně času, než jsem původně předpokládal. Ale něco se přece jenom podařilo:
Outdoor QRP
Z přírody jsem v červnu vysílal dvakrát. Alespoň krátce jsem se chtěl zapojit do KV Polního dne, a proto jsem o první červnové neděli vyrazil po obědě k oblíbenému posedu s cílem rozdat nějaké body na dvaceti metrech. Julie musela jít mermomocí se mnou, a zatímco jsem vysílal, hrála si pod posedem. Když jsme se vrátili domů, měl jsem v deníku 55 spojení a Julie na sobě 13 klíšťat. Počet spojení mě potěšil, počet klíšťat už méně. Mimo Evropu jsem udělal pět asijských stanic - EK0W/P, RC9J, RD9CX, RN9RF, RX9FB. Do statistik udělaných zemí nově přibyly Arménie a Guernsey a pro WPX prefixy DM5, EK0, GI3, GM2, GU4, IZ1, LZ5, OG4, PA6, PB7, RC7, RM1, RO5, RZ1, UD3, UW7, UY5, YL3.
Parta EK0W/p se Polního dne účastní pravidelně (převzato z Internetu)
O týden později jsem ze stejného místa a na tomtéž pásmu udělal 32 spojení. Z DXů jsem se dovolal C4Z, R0AA, R9AJ, RF9C, TA5FA z Asie a W1WMU ze Severní Ameriky. Z Evropy stojí za zmínku spojení s Davidem Z63MED z problematického Kosova. Novinkami jsou stát Maine pro WAS, zóna 18 (Centrální sibiřská zóna) pro WAZ a prefixy C4, CT1, OH1, PA2, R0, RA7, RM6, UY6, W1, Z63 pro WPX.
Pobřeží Maine (převzato z Internetu) 
QSL
Z došlých lístků mi největší radost udělal QSL od expedice K1N na karibský ostrůvek Navassa. Bob N2OO v roli QSL manažera ani tentokrát nezklamal a za pouhých 20 dní od odeslání SWL reportu jsem měl potvrzenu 311. zemi DXCC.
Novým americkým okresem mě potěšili Scott KA8TFF (Dickinson Co., MI), Tom KB8UUZ (Portage Co., OH), Russ KU4UK (Jefferson Co., AL) a Cole N4IM (Williamson Co., TX). Svůj QSL mi poslali také  Wes AC8JF (MI), Yuning BH4ACQ, Michael DD4JC (DIG 4835) + klub DC0AD, Tom KG6RCW (CA), Rosťa OK6D (OK2TEO), John W3ULS (DC), Steve W4SJT (FL) a YL Kelley W4VPZ (AL).
Lístky putovaly také opačným směrem. Povedlo se mi dopsat QSL za první pololetí a na QSL službu jsem poslal balíček s 1,72 kg lístků. Protože jsem vypsal poslední prázdné QSL OK1NF, musel jsem si opatřit nové. Tentokrát jsem vyzkoušel Bédu OK1FXX a jeho happyQSL. A udělal jsem dobře. Příprava korektur, jejich úprava a následný tisk proběhly rychle a hladce a za dva týdny po objednání a zaplacení QSL jsem měl doma balíček s novými lístky. Po této zkušenosti můžu happyQSL vřele doporučit.
Došlé QSL a nový lístek OK1NF
Závody
Na krátkých vlnách jsem rozdával body v KV Polním dnu (55 spojení) a v GACW WWSA CW DX Contestu (32 spojení). Na VKV jsem ani tentokrát nevynechal FM pohár. Při procházce s kočárkem a Julií se mi povedlo splnit soukromou kvótu 7 spojení. Vzhledem k použitému zařízení (ručka s Háčovkou) a mojí poloze v lese považuji za úspěch spojení se dvěma SOTA vrcholy – s Boubínem OK/JC-002 (90 km), odkud z rozhledny vysílal Luboš OK1ZDA, a s Třemšínem OK/ST-003 (38 km), kam se vypravila parta OK1OTM.

Žádné komentáře: