2. 12. 2015

Activity Report – 11/2015

V listopadu se povedly dvě pěkné radiové akce. S Radkem OK1MRK jsme vysílali ze dvou šumavských tisícovek a s kamarády z OK1KSO jsme tradičně odjeli telegrafní část CQ WW DX Contestu.
QSL
Listopadová pošta byla skromná. Přišly mi jenom direkty od Alana K3WWT (PA), Boba OK1DKA a Ládi OK1MLF a kromě toho ještě vlaječka za účast v letošním PACC Contestu.
Listopadová pošta
SOTA
Po říjnovém výletu na Velký Javor a okolí jsem se v listopadu znovu vydal na Šumavu, tentokrát do její jihovýchodní části. Z několika vrcholů v této oblasti jsem si vybral Bobík OK/JC-005 a Obrovec OK/JC-012 a s plánem jsem seznámil Radka OK1MRK. Nejdřív to vypadalo, že pojedu sám, ale nakonec si Radek udělal volno a přidal se. V sobotu 14. listopadu jsme brzy ráno sedli v Plzni do vlaku a s jedním přestupem ve Strakonicích jsme dojeli do Zátoně. Šumava nás přivítala příjemným počasím (polojasno a teplota něco přes +5°C), ideálním pro pětikilometrový pochod na Bobík. Na vrcholu Bobíku bylo kvůli čerstvému studenému větru o poznání méně příjemně, ale už jsme vysílali za podstatně horších povětrnostních podmínek. Jako první se do vysílání pustil Radek, já mezitím v klidu posvačil. Když měl Radek aktivován svůj padesátý SOTA vrchol, vystřídali jsme se a body v FM poháru jsem zase chvíli rozdával já. Jakmile jsem měl v deníku 11 spojení, včetně dvou s2s s OK1OTM na sousedním Boubínu OK/JC-002 a OK1KAD na Klínovci OK/KA-001, usoudil jsem, že nemá smysl dál mrznout a začali jsme balit.

Na vrcholu Bobíku (foto OK1MRK)
Z Bobíku jsme se vraceli stejnou cestou do Zátoně, a protože jsme měli dost času a zároveň byla doba oběda, usadili jsme se v pěkném přístřešku asi půldruhého kilometru od železniční stanice a připravili jsme si oběd. Já jsem vsadil na MRE a Radek vyzkoušel potravinovou dávku ARPOL. Pochutnali jsme si oba a hned se nám šlo veseleji. Ze Zátoně jsme se svezli motoráčkem do Kubovy Hutě a přesně podle plánu nám zbývali dvě hodiny na návštěvu a aktivaci Obrovce. Radek si cestu na vrchol vychutnával, pozoroval, jak vypadá Obrovec bez sněhu, a vzpomínal na památný zimní výstup s Tomášem OK1JRA a Markem OK9HAG. Půl hodiny po opuštění vláčku jsme byli na vrcholu a bez otálení jsme začali připravovat dvě pracoviště – Radek mezi stromy pověsil dipól na 20m a připojil k němu IC-7000, já jsem natáhnul dipól na 40m a propojil jsem ho s IC-703. Vysílali jsme paralelně na 20m SSB (Radek) a na 40m CW (já). Podmínky byly dobré na obou pásmech. Radek udělal patnáct spojení za pouhých osm minut a kromě evropských stanic ho zavolali i dvě DX stanice: George N1GB z Vermontu a Bob AC1Z z New Hampshire. Já jsem na telegrafu dělal lovce i stanice, které jeli OK-OM DX Contest. Lovci měli radost ze SOTA vrcholu a závodníci ze spojení s poměrně vzácným okresem Prachatice (CPR). Když měl Radek aktivováno, dal mi k dispozici svoje pracoviště a díky tomu jsem mohl k šestadvaceti spojením na 40m přidat dalších dvacet spojení na 20m. I mě zavolal Bob AC1Z a také Phil VE1WT z provincie Nova Scotia. Spojením s Philem jsem zároveň završil 3.000 spojení navázaných v programu SOTA. Po úspěšné aktivaci jsme všechno svižně zabalili a za dvacet minut jsme byli zpátky v Kubově Huti. Z celého výletu zbývala už jenom zpáteční cesta, kterou jsme jako obvykle celou prokecali. V Plzni Radek pronesl větu o kladném hodnocení akce Bobrovec a pokračoval dál do Ústí nad Labem. A měl pravdu – Bobrovec byla další parádní společná akce. Díky, Radku!

Telegrafní provoz z Obrovce (foto OK1MRK)
Závody
Rekreačně jsem se zapojil do FM poháru (11 spojení na 2m z vrcholu Bobíku) a do OK-OM DX Contestu (44 spojení, 40 násobičů, 1.920 bodů z vrcholu Obrovce). A potom přišel vrchol závodní sezony na KV v podobě telegrafní části CQ WW DX Contestu. Zuzčino pochopení pro amatérské rádio mi umožnilo zmizet na celý víkend do Krušných hor a zúčastnit se závodu s kamarády z radioklubu OK1KSO. Po loňské zkáze všech antén způsobené námrazou a větrem se klukům přes léto a podzim podařilo zničené antény nahradit novými a poškozené antény opravit s výjimkou vysílací antény pro top band. Jenom díky tomu jsme mohli i letos zúčastnit a pod značkou OK5W čeřit éter v kategorii M/S. Jednoduché nebylo ani obsadit jednotlivá pásma operátory, a protože domácí (OK1CF, 1FKD, 1NF, 1WF) posílil jen jeden přespolní (OK1TA), bylo nás pět. Tedy pět na vysílání. S technickou skupinou (OK1AAU, 1AMX, 1MJA) nás bylo osm. V téhle sestavě nám Jarda OK1WF rozdělil pásma takto: 80m - OK1WF, 40m - OK1CF, 20m - OK1NF, 15m - OK1TA, 10m - OK1FKD. O osiřelou stošedesátku se měli postarat operátoři denních pásem, tj. OK1FKD, OK1TA a OK1NF. Nakonec na 160m stačili OK1FKD a OK1TA a já jsem byl tohoto „odpočinku“ ušetřen.

Ranní romantika na OK5W
Zprovoznit všechna pracoviště se podařilo včas, ale technické problémy se nám nevyhnuly ani letos. Jako obvykle se nedlouho po začátku závodu odporoučel vn transformátor v koncovém stupni pro 160m a nezbylo než používat jeden PA přes den pro 10m a po zavření desítky pro 160m. Kromě toho jsme se během závodu několikrát potýkali se špatně fungujícími notebooky a jejich spojením do sítě. Z antén nás zklamal beverage na USA, který z neznámých důvodů nefungoval, a na spodních pásmech jsme museli poslouchat na vysílací antény. Ostatní antény tentokrát krušnohorské počasí přežily bez úhony. Zobat násobiče se nám dařilo relativně dobře. S počtem spojení už to tak slavné nebylo a závod jsme dokončili s následujícím hrubým výsledkem:
          BAND   QSO  CQ DXC DUP  POINTS   AVG 
         --------------------------------------
           160   165  12  63   1     196  1.19 
            80   836  33 119   3    1460  1.75 
            40  1570  40 146  28    3625  2.31 
            20   914  39 140   3    2062  2.26 
            15   854  38 146   2    2035  2.38 
            10   270  37 128   0     593  2.20 
         --------------------------------------
         TOTAL  4609 199 742  37    9971  2.16 
         ======================================
                TOTAL SCORE : 9 382 711 

Výsledek 4600 spojení, 199 zón, 742 zemí a 9.380.000 bodů není špičkový. Ale důležitější než dosažené skóre je to, že se i letos sešla prima parta, užili jsme si víkend plný telegrafie a závodního provozu a v éteru jsme se potkali s řadou kamarádů a známých značek. Aspoň tak to vidím já. Těším se naslyšenou v CQ WW příští rok.

Žádné komentáře: