1. 3. 2016

Activity Report – 2/2016

V únoru se toho kolem rádia událo méně než v lednu, ale lepší něco než nic. Tedy až na jednu výjimku:
Diplomy
Po šesti týdnech od odeslání žádosti jsem se dočkal doplňovací známky k diplomu P75P za 70 potvrzených zón ITU. Aktuálně jich mám potvrzeno 71, čekám na QSL z dalších tří zón a také na to, až jednou uslyším zónu 72. Asi jedinou šancí jak ji ulovit, je počkat na další expedici na ostrov Petra I.
Diplom P75P se všemi doplňovacími známkami
QSL
Mezi přijatými QSL měly nezvykle převahu lístky z OK. Parta radioklubu OK1OTM mi udělala radost potvrzením všech spojení za loňský rok formou speciálního QSL, který byl zároveň přáním do roku 2016. Dále mi z domova poslali direkty Karel OK1YI (DIG 831), Vašek OK1ZE, Jarda OK2EI a zároveň OK2BKY a Alexandr OK2MI. Pěknými DX QSL mě potěšili Mike N1EN (Hartford Co., CT) a Vlad UA0FDD (ostrov Sachalin IOTA AS-018).
Únorové direkty
Silent key
Nejsmutnější únorovou událostí bylo úmrtí Jirky Oudy OK1AJZ. Jirku jsem znal přes dvacet let a byl pro mě symbolem radioamatéra – experimentátora, jež nejraději vysílá se zařízením, které si sám postaví. Jirka byl věrný elektronkám a jeho rádia byla prvotřídní i svým mechanickým provedením. Měl velkou radost, když na svém zařízení slyšel některou stanici lépe než na továrním transceiveru. Vzpomínám, jak jsem ho navštívil v době, kdy jsem začínal, a mým jediným přijímačem pro krátké vlny byla dvoulampovka. Jirka mi bez mrknutí oka řekl, ať si postavím superhet. A hned odněkud vytáhl hotové chassis ze silného ocelového plechu. Než jsem stačil něco říct, namaloval mi na několik listů papíru formátu A5 schéma superhetu (samozřejmě elektronkového) a k součástkám připsal i hodnoty, které by podle jeho zkušeností a citu mohly vyhovovat. Na můj argument, že nemám vhodný ladicí kondenzátor, odvětil, ať si ho vyrobím, a koukal na mě tak, jako by pro radioamatéra nebylo nic snazšího, než výroba takového kondenzátoru v domácích podmínkách. Nato mě zavedl do kůlny, kde měl jednoduchou mechanickou dílu, a ukázal mi několik ladicích kondenzátorů vlastní výroby. Koukal jsem na to s otevřenou pusou.
Jirka OK1AJZ v roce 2008 v OK1KSO
Jirka rád vysílal, a když před několika lety podstoupil operaci srdce, při níž dostal kardiostimulátor, obával se, aby to neznamenalo konec vysílání. Svým dotazem, jestli vysílání nebude ovlivňovat činnost kardiostimulátoru, lékaře zaskočil. Nakonec mu doporučili, ať to opatrně zkusí a že prý uvidí. Tak to Jirka zkusil a viděl, že může vesele vysílat dál. Vysílal prakticky do poslední chvíle, i když zrovna nebyl fit a musel zůstat v posteli. Vleže se mu hůř klíčovalo a psalo, ale vysílal. Nakonec jeho nemocné srdce nevydrželo zápal plic a Jirkův klíč v polovině února definitivně utichl. Letos by Jirkovi bylo osmaosmdesát ...
Jirka OK1AJZ na setkání ve Strojeticích v září 2015 (foto od OK1AR)
SWL
Podobně jako v lednu, ani v únoru jsem nevěnoval moc času poslechu na krátkých vlnách, ale nevynechal jsem možnost ulovit další vzácnou zemi. Parta čtrnácti operátorů v čele s Paulem N6PSE a Davidem K3LP se po evakuaci z Jižních Sandwichových ostrovů rozhodla pokračovat podle plánu a pod značkou VP8SGI úspěšně aktivovala Jižní Georgii. Slyšet u mě byli pěkně a do posluchačského deníku mi přibyla nová země DXCC s pořadovým číslem 317.
Krajina a fauna Jižní Georgie (převzato z internetu)
Závody
Ani letos jsem jako posluchač nevynechal nizozemský PACC Contest. Tentokrát jsem k vyhodnocení odeslal deník se 122 spojeními, 58 násobiči a výsledným skóre 7.076 bodů. Poměrně rychle byl vyhodnocen DARC Weihnachtscontest 2015 a už vím, že můj výsledek stačil na 7. místo ze 36 hodnocených stanic mimo Německo v kategorii SO CW LP. Jelikož jsou v tomto závodě QRP stanice hodnoceny společně s LP stanicemi, není můj výsledek dosažený s pěti watty na jediném pásmu a k tomu z polního stanoviště vůbec špatný.
 Diplom z Vánočního závodu DARC

Žádné komentáře: