5. 7. 2016

Activity Report – 6/2016

Na červen jsem měl několik radiových plánů, které se bohužel z různých důvodů nepovedlo realizovat. Úplnou radiovou pasivitu to ale neznamenalo a něco se přeci jen povedlo:
Digitální provoz
Opět jsem experimentoval s digitálními druhy provozu a pod mojí nebo klubovou značkou se mi povedlo udělat následující spojení. (Tučně jsou označeny DX stanice):

JT65: CT1GVN, DL3LO, ER1PB
PSK31: 7X3WPL, A61QQ, CT2FPY, EA7MV (YL Elena), IU1FKB, LY90RADIO (90 let rozhlasového vysílání v Litvě), OH6XB, OM3DM, R2ZAB, RA4AG, RO3R, RQ7K, RU3EJ, SP2HQP, SV1EAG, SV2LLQ, UA9CMM, TF5B, UR5ZD, VO1IRA, W4PKU (VA), YV5OIE
PSK63: 4L1MA, GB8EPC (příležitostná stanice EU PSK klubu), GS1H (100. výročí potopení HMS Hampshire), EA3KY, HF35Y (35 let radioklubu „Neptun“ SP1KYB), K2EQ (NY), LU5FF, LY1TT/P, LY90RADIO, LZ1LZ, MX1SWL/A (klubová stanice ISWL), OH2MQ, OH9UFO, OM8GT, PZ5RA, R45AWE (45 let radioklubu „Kolos“ RZ4AWE), RF9C, RK3PWR, RT73AB (připomínka vynálezce Alexandera Baina), RV3ZN, RX6BH, SP3MEO, UA6CE, UA9CLR, US5IMX, YO3CDN
PSK125: IK1BHS, R15EURO (fotbalové MS Evropy), RK4FF
RTTY: 3Z0BGL (Malopolský letecký den), 4JF1EU (MS Evropy Formule 1), DS4AOW, E75C, EA8ZS, F/ON6JUN/P (připomínka vylodění spojenců v Normandii v roce 1944), LX1DA, RT73HL (připomínka fyzika Hendrika Lorentze), SP5IVC, SV5/DL3DRN

Ramona PZ5RA nebylo těžké na PSK63 udělat
QSL
V červnu mi direkt poslali Heiko DL6BQE (2x QSL + 2x minikalendář), Mike PA7MDJ, Marcel PD5MVH/P (ostrov Goeree-Overflakkee, IOTA EU-146), Harm PD0GIB, contestová stanice PW2D a Bob VE7RSV (ostrov Vancouver, IOTA NA-036 – nová IOTA skupina).

Šestice červnových direktů
Konečně jsem se také přiměl k tomu, abych zabalil a odeslal 1,6 kg QSL za první pololetí letošního roku. Vzápětí mi z QSL služby přišel pozdrav v podobě balíčku s 0,20 kg lístků z 16 zemí DXCC čtyř kontinentů. Pro diplomy díky tomu přibylo:

DLD: 2 DOKy (A05, K07)
DXCC: 2 pásmové země (12m: I, 10m: C3)
EU-PX-A: 10 prefixů (DQ6, IR8, IW4, IY3, LZ250, LZ888, OL50, RC7, SG0, UW5)
RDA: 2 distrikty (IR-23, RK-02)
WAJA: 1 prefektura (Nara)
W-DIG-M: 7 členů DIG
WDXS: 12 DX stanic z 5 zemí DXCC (BY, EA8, JA, UA9, VE)
WPX: 5 prefixů (7L4, BD9, BG3, JG5, JR3)

Pestrá směsice lístků via bureau
Setkání
Honzovi OK1TUX se podařilo domluvit exkurzi na stanovišti Letecké záchranné služby na letišti Plzeň-Líně. V určený termín jsme se sešli u příslušné brány a mezi přítomnými jsem napočítal minimálně 8 radioamatérů - Marka OK1BIL, Michala OK1PUK, Pavla OK1PUL, Hanuše OK1THC, Honzu OK1TUX, Honzu OK1YI, Luboše OK1ZDA a mojí maličkost. Takže exkurze byla zároveň radioamatérským minisetkáním. Svůj čas nám věnovali pilot vrtluníku W-3A Sokol kpt. Jan Urban a zdravotní sestra prap. Olga Kadrnožková. Dozvěděli jsme se od nich spoustu zajímavých věcí o vrtulníkové technice a o fungování LZS. Nečekaným zpestřením byl ostrý start vrtulníku, jehož jsme byli svědky.

Vyprávění pilota kpt. Jana Urbana (foto OK1YI)

SOTA
Jedním z červnových plánů, který nevyšel, byl výlet spojený s aktivací jednoho až dvou SOTA vrcholů. Naposledy jsem byl na kopci s rádiem na konci března a už mi to chybí. Tak jsem aspoň z domova sledoval, jak v Krkonoších obchází kopce Radek OK1MRK a na dvou vrcholech jsem mu na dálku pomohl odesláním spotu do clusteru SOTAwatch.
Jeden SOTA vrchol se mi podařilo udělat z domova, když jsem měl v FM poháru spojení na 2m s Honzou OK1YI, který pod klubovou značkou OK1OTM závodil z vrcholu Boubínu OK/JC-002.

 
Vrchol Boubínu OK/JC-002 (převzato z internetu)
Závody
Aspoň symbolicky jsem se v červnu zapojil do dvou závodů. Na krátkých vlnách jsem udělal celkem 11 spojení na klubovou a svojí značku v DigiFest Contestu
Na VKV jsem nevynechal FM pohár a i když jsem se nedostal nikam ven, rozdal jsem body sedmi stanicím z domova. Nejlepší spojení bylo na Boubín.
Překvapení mi připravil pořadatel EU PSK DX Contestu, když mi za pár dní po vyhodnocení závodu přišel diplom. Opět se potvrdila stará radioamatérská moudrost o tom, že úspěch v závodě začíná dobře zvolenou kategorií. :-)

První digitální závod OK1NF
Vzpomněl si na mě také pořadatel HA-DX Contestu a poslal mi diplom za třetí místo v kategorii posluchačů.

Jeden ze závodů, kde se ještě počítá s posluchači

Žádné komentáře: