4. 11. 2016

Activity Report – 10/2016

V říjnu jsem byl aktivní na krátkých vlnách pod značkami OK1NF, OK1OTM a OK5W. Mimo vysílání mi udělaly radost zejména SOTA Mountain Goat Trophy, několik diplomů a nová potvrzená země.
Digitální provoz
Digitálními módy JT65, PSK31, PSK63, PSK125 a RTTY jsem v říjnu udělal řadu pěkných spojení. Kromě 101 různých evropských stanic, mezi nimiž byly i tři nové země (HB9FVL, IS0FMK, MD/DL4SVA), jsem navázal spojení se všemi kontinenty včetně Antarktidy. Přehled DX stanic z jednotlivých světadílů vypadá následovně (nové země tučně):

Afrika: 3B8CF, D44TUN, EA8AHM, EA8DED, V53DX
Antarktida: RI1AND (Novolazarevská stanice)
Asie: 4L1BR, 4X1QQ, 4Z5IW, 5B4AMM, 7Z1OO, 9N7FD, A61DJ, EK3GM, HZ1SK, JF1OPL, JS3CTQ, TA2EJ, UA9AFS
Jižní Amerika: CE4SFG, LT0H, PS7KC, PU1PJR, PW7M, PY2KC, YV5AAX
Oceánie: DU3LA, VK2KM, YC6JRT, ZL1BD
Severní Amerika: AB4SF (VA), AC8SM (OH), AI9T (IL), CO8LY, FG5LA, HP3SS, K1MK (MA), K3UGI (PA), K4WW (KY), K9OM (WI), KA2D (NY), N1IXF (CT), N1MD (CT), N3QE (MD), NE3H (PA), NX8G (OH), VE2FK, VE2NMB, VE2SCA, W3FV (PA), W4AAW (VA), W4PK (VA), W4UK (SC), WA8KHP (OH), WB4HXE (GA), WJ2D (NC)

Novolazarevská stanice (Země Královny Maud, Antarktida)
Diplomy
Za pouhých 11 dní od odeslání elektronické žádosti mi od Barryho GM4TOE přišla SOTA Mountain Goat Trophy alias „horská koza“. Na jejím získání jsem trpělivě pracoval devět let, v průběhu kterých jsem s rádiem za každého počasí a ve všech ročních dobách napochodoval po kopcích a horách hodně přes tisíc kilometrů, navštívil jsem 117 různých SOTA vrcholů a v rámci 152 aktivací jsem z nich navázal 3237 spojení. Ale důležitější než samotná trofej a všechny body, spojení i nachozené kilometry je čas strávený v přírodě a nespočet zážitků z krásných míst, které jsem díky programu SOTA navštívil. Poděkování si zaslouží moje žena za podporu a pochopení, jaké měla a má pro moje vandrování po kopcích. Díky patří také všem lovcům, příležitostným i pravidelným. Mému SOTA deníku kralují Frid DL1FU a Roy G4SSH. S oběma mám 60 spojení. Z domácích lovců vedou Vlado OM1AX (44 spojení), Mirek OK1DVM a Vráťa OK1KT (oba 23 spojení).

SOTA Mountain Goat Trophy
Spolu s trofejí mi přišel ještě diplom za 1000 aktivátorských bodů (SOTA 1000 points in the Activator section) a diplom za 500 bodů za s2s spojení (Summit to Summit Award 500 points).

Nové přírůstky do sbírky SOTA diplomů
Kromě SOTA diplomů a trofeje jsem v říjnu získal diplom IV Centenario de la muerte de Cervantes za spojení se speciálními „cervantesovskými“ stanicemi s prefixem AN400.

Kdo by neznal Cervantese a jeho Dona Quijote
QSL
Až do posledního říjnového dne to vypadalo, že ani říjen nebude nijak bohatý na došlé QSL. Ale v pondělí jednatřicátého zazvonil pošťák a dal mi balíček se čtvrtletní dávkou lístků z QSL služby. Protože jich tentokrát jich bylo rekordní množství, bude chvíli trvat, než je projdu a zjistím, co nového přibylo. Podrobné info tak bude až v dalším reportu.
Direkty mi v říjnu poslali Harry PD0A (nová stanice pro PACC) a Artur SQ9BDB. Ten ke svému QSL přidal několik dalších prázdných lístků za své další radiové aktivity a také několik samolepek odbočky PZK. Vrcholem bylo ale potvrzení 319. země DXCC díky QSL od expedice FT4JA na ostrov Juan de Nova.
Dočkal jsem se také odpovědi na zprávu o poslechu jubilejního vysílání stanice Radio Praha. K příležitostnému lístku přidala redakce Radia Praha ještě informační booklet a suvenýr.

Říjnové direkty
Závody
Po čase jsem se opět krátce ozval v FM poháru z domova. Rozdal jsem body Honzovi OK1OTM na Boubín a dalším třem stanicím, kterých jsem se dovolal. Parádní bylo, že u stanice OK1OPT evidentně seděly děti.
Na krátkých vlnách jsem rozdával body v Russian WW Digital Contestu (21 různých stanic), Makrothen RTTY Contestu (28 stanic) a hlavně v JARTS WW RTTY Contestu (78 stanic). Japonský RTTY závod je zajímavý tím, že se předává věk operátora. Nejstaršími účastníky, s nimiž jsem pracoval, byli Sam W4PK (77 let), Valerij R3PV (76) a Pertti OG2P (75) a jenom tři závodníci - Ivan YT2AAA (31 let), Roman R4CR (36) a Rodrigo PY2KC (38) byli mladší než já! Průměrný věk byl necelých 58 let a medián dokonce 59 let ...

Pozornost za účast v Russian WW Digital Contestu
Ani letos nechyběl náš chomutovský radioklub OK1KSO v SSB části CQ World Wide DX Contestu. Jako obvykle jsme se závodu zúčastnili v kategorii M/S HP pod značkou OK5W. Bohužel se plně potvrdila předpověď šíření krátkých vln, která kvůli stavu magnetosféry pocuchané slunečním větrem predikovala mizerné podmínky. Za takových podmínek a s  anténní výbavou, která odpovídá našim možnostem, ale bohužel už dávno není na úrovni předních evropských stanic, se nedal očekávat špičkový výsledek. Vymáčknout z éteru maximum se přesto snažili Karel OK1CF, Josef OK1FKD, Milan OK1FMX, Standa OK1JR, Honza OK1NF, Karel OK1TA, Jarda OK1WF, Tonda OK7CM s podporou technické skupiny ve složení Milan OK1AMX, Petr OK1MGJ, Honza OK1MJA. Na konci závodu ukazoval deník hrubé skóre odpovídající výsledkům OK5W v době před třiceti lety. Holt není pokaždé posvícení.

Na takový výsledek nejsme zvyklí

Žádné komentáře: