5. 12. 2016

Activity Report – 11/2016

Listopad byl klidnější, ale i tak jsem se ozval v éteru na KV i VKV, navštívil jsem další zajímavý SOTA vrchol a roztřídil jsem došlé QSL.

Digitální provoz
V listopadu jsem udělal jenom jedno digitální spojení. Neodolal jsem CQ od stanice se sufixem NF a na 40 metrech jsem si krátce popovídal se Silviem YO4NF.

QSL
Pravidelný čtvrtletní balíček z QSL služby mi přišel už poslední říjnový den, ale díky rekordnímu množství lístků (1,28 kg QSL) jsem tuhle nadílku zpracoval až v listopadu. Pro posluchačské diplomy mi přibylo následující:

DLD – 6 DOKů na 80m (A23, AFZ, H05, K50, O38, T21)
DXCC – 16 nových pásmových zemí (160m: 7X, OJ0; 80m: OJ0; 40m: FK; 17m: LY; 15m: DU, ET, OJ0, VP9; 10m: 5R, IS0, J7, T8, TF, VP2E, ZL) a 1 nová země na 60m (EA6)
IOTA – 7 nových ostrovních skupin (AF-090 Madagascar's Coastal Islands East, AS-024 Yaeyama Islands, AS-047 Daito Islands, AS-101 Malay Peninsula East group, EU-101 Lansi-Suomi (Vaasa) Province group, EU-184 Oulu Province group, OC-201 North Island's Coastal Islands)
PACC – 16 nových PA stanic
RDA – 5 nových distriktů (CB-51, KA-10, KK-04, NS-32, UD-04)
USA-CA – 27 nových okresů (Acadia, LA; Amherst, VA; Ashtabula, OH; Brown, TX; Calumet, WI; Douglas, CO; DuPage, IL; Geauga, OH; Grimes, TX; Hendricks, IN; Hidalgo, TX; Hunt, TX; Johnston, NC; Lafayette, MS; Lane, OR; Muskegon, MI; New London, CT; Pennington, MN; Putnam, WV; Richland, IL; Snyder, PA; Sumter, FL; Sussex, NJ; Taylor, WV; Waldo, ME; Washington, UT; Wyandotte, KS)
WAJA – 1 nová prefektura (Okinawa)
WDXS – 140 nových DX stanic (celkem potvrzeno 1.800 DX stanic)
W-DIG-M – 28 nových členů DIG (celkem potvrzeno 1.000 členů DIG)
WPX – 72 nových prefixů (7N6, 7T0, AD7, AF8, AJ4, AM05, DC5, DL1965, DL25, DU1, EA0, EC1, ED5, EE1, GH4, GQ3, HA45, IU3, JE7, JF6, JG2, JI1, JI7, JJ1, JM1, JM2, JN4, JO3, JP1, JP3, JS6, KA7, KC0, KD1, KD6, KE5, KF5, KF7, KK0, KK7, KM5, KO0, KT9, LA0, LI8, MD2, NA2, NF9, NJ4, NQ2, NW8, NX9, OM2015, PD9, PH2014, PH4, PI25, RC5, RD0, SC80, SN777, SX8, TM100, TM8, TM80, UB1, UF5, UN2, VA6, WB4, WB5, WZ9)

Bohatý listopadový mix DX QSL
Radost mi svým lístkem udělalo také 9 YL stanic - Rosika DF4WU, Monika DK2MB, Ivonne DO2AL, Frauke DO2CAT, Ria N2RJ, Marion OE3YSC, Petra OK1YL, Jelena RC5A a Mary W6ROX.

Rozšířila se i moje sbírka majákových QSL a to díky potvrzením za poslech desetimetrového majáku VE4ARM/B a dvoumetrového SR9VHK, což je zároveň můj první potvrzený maják na tomto pásmu.

Kromě lístků z QSL služby jsem dostal tři direkty. Poslali mi je Helmut DL1RH (DIG 4970), Juha OH4EBD a QSL manažer expedice CY9C na kanadský Ostrov Sv. Pavla. Ten se tak stal mojí 320. potvrzenou zemí DXCC. (Kromě toho je to pro mě také nová IOTA a nový prefix.)

DXCC #320 a ostatní direkty
SOTA
Poslední listopadovou sobotu jsem věnoval poznávání další části Brd a trasu vandru jsem naplánoval tak, abych kromě dalších zajímavých míst navštívil taky druhý nevyšší brdský vrchol – Prahu OK/ST-001. Ráno jsem v Plzni sednul do autobusu a o hodinu později jsem z něj před Věšínem vystoupil. Brdy mě přivítaly mlhou a jemným mžením, ale to mi nemohlo zkazit radost z toulání podzimní přírodou. Vyrazil jsem na sever, obešel jsem Jahodovou horu a pokračoval stejným směrem až na Prahu. K aktivaci OK/ST-001 jsem využil probíhající CQ WW DX CW Contest. Na IC-703 jsem nastavil 5 wattů a s dipólem pověšeným poměrně nízko mezi stromy jsem bez větších potíží udělal deset závodních spojení. Protože jsem před sebou měl ještě kus cesty a pevný čas odjezdu autobusu do Plzně, víc času jsem vysílání nevěnoval. Z Prahy jsem se dal na západ k Padrťským rybníkům a dál až na Okrouhlík OK/ST-010. Ten už jsem aktivoval v lednu a navíc mi na aktivaci druhého kopce nezbýval dostatek času, tak jsem jen prošel kolem vrcholu a před Trokaveckou skálou jsem zatočil na jih a tenhle směr jsem držel až do Míšova, kde můj pochod končil. Do Míšova jsem došel s dostatečnou časovou rezervou a díky tomu jsem se mohl odměnit návštěvou známého grilu. Byla to prima tečka za dvacetikilometrovým pochodem po střední části Brd.

Kdesi v brdských lesích ...
Závody
Na VKV jsem se opět ozval z domova v FM poháru. Kromě „povinného“ spojení s OK1OTM na Boubínu jsem na 2m udělal ještě čtyři další QSO.
Z bohaté listopadové nabídky KV závodů se mi do volného času trefil OK-OM DX CW Contest. V posluchačské kategorii jsem do deníku zapsal 186 spojení, 96 různých prefixů a 41 okresů, což znamenalo výsledek 27.948 bodů. Nic zázračného, ale těch několik hodin poslechu závodního provozu, v němž hrají prim OK a OM stanice, bylo fajn.
Letos jsem nemohl CQ WW DX CW Contestu věnovat celý víkend a proto jsem se závodu nezúčastnil s mým domovským radioklubem OK1KSO. Ale udělal jsem aspoň deset spojení na 20 metrech při jednodenním vandru po Brdech.
 
Jenom cestou na contest blbě nešlápnout :-)

Žádné komentáře: