5. 5. 2018

Activity Report – 4/2018

Duben se radiově povedl tak napůl. Viróza, kterou jsme si postupně v rodině všichni prošli, rozmetala moje plány na radiové aktivity z přírody a náplastí mi byl jenom digitální provoz od krbu, nové diplomy a balíček lístků z QSL služby.
Digitální provoz 
Na FT8 jsem udělal řadu pěkných spojení se všemi obydlenými světadíly. Do deníku mi přibylo 12 nových zemí DXCC, 3 zóny WAZ, 3 americké státy pro WAS a 120 nových prefixů.
Novými africkými zeměmi jsou pro mě Ghana (9G5AR) a Togo (5V1JE). Dále jsem pracoval s Alžírskem (7X2TT), Jihoafrickou republikou (ZS1TMJ, ZS2DK), Kanárskými ostrovy (EA8DO, EA8RH), Madeirou (CT3HF, CT3IB), ostrovem Rodrigues (3B9FR), a dvěma částmi Evropské unie nacházejícími se v Africe – španělskou exklávou Ceuta (EA9ACF) a ostrovem Réunion (FR4KM, FR4OS).
Z Asie se mi povedla první digitální spojení se sultanátem Omán (A45XR, A41MS) a Pákistánem (AP2MQ). Stanice BG3INB z autonomní oblasti Vnitřní Mongolsko je mým prvním digitálním kontaktem se zónou 23. Radost mi udělalo také první spojení s Kamčatkou (UA0ZK) a dalšími stanicemi ze Sibiře a Dálného východu Ruska (R8CBP, R8OD, RA0WHE, RA9DZ, RA9LL, RJ9I, RL9AC, RV9Z, RW9JV, RW9SQ, RZ9UM, UA9D, UA9HL, UA9TK), stejně jako bahrajnská příležitostná stanice A91YOZ (Zajd Sultán Nahájan – první prezident Spojených arabských emirátů). Pracoval jsem ještě s Ázerbájdžánem (4K6FO), Hongkongem (VR2VAZ, VR2XMT), Izraelem (4Z5LF, 4Z5NZ), Japonskem (JH3CUL, JK3IJQ), Katarem (A71AM), Kazachstánem (UN3M, UN6G, UN7JOV, UN7LAP), Kyprem (5B/SQ2MGM), Srí Lankou (4S7AVR) a Tureckem (TA2LP, TA7P, TA9J).

Dvě nové země mi přibyly také v Evropě: Jersey (MJ0LEL) a Špicberky (JW2US, Medvědí ostrov). Ze severu Evropy jsem zobal nové stanice z Finska (OH1TD, OH2KM, OH4NDU, OH6GZT, OH6XO, OH7MHL, OH8KFN), Islandu (TF1A, TF2MSN), Norska (LA2IR, LA2XNA, LA3VEA, LA5WJA, LA6SLA, LA6ZEA, LA8HAA, LA9BM, LA9DSA, LB5WB, LB9N) a Švédska (SM0FGT, SM2EKA, SM2LKW, SM5DAJ, SM6A, SM6UUZ, SM7YLS). Dovolal jsem se také příležitostných stanic EG7SCM (Semana Santa de Málaga), GB0MFH (Marconi Day, ostrov Flat Holm), GB1BLV (British Limbless Veterans) a dvou nových OK stanic (Jardy OK1NZ a Vaška OK1VVT).
Nejlepším úlovkem z Jižní Ameriky je „dvouhlavá“ stanice CP6UA z Bolívie (nová země a zóna 10). Velmi mě potěšila příležitostná stanice z Falklandských ostrovů VP8VPC (Marconi Day, jiskrový vysílač VPC). Digitální deník jsem obohatil ještě o nové stanice z Argentiny (LU8EX, LW2DAF), Brazílie (PP5AM, PT7ZYH, PU1JSV, PU2YFR, PU5SVE, PY1JD, PY2GTA, PY2VH, PY5VC, PY7ZZ) a Chile (CE6PGO).
Každé spojení s Oceánií je pro mě zážitkem a nová země z této části světa je teprve něco. Proto jsem měl velkou radost z prvního spojení s Palau (T88FT). Další spojení byla s  Austrálií (VK5SFA), Filipínami (4F3OM, DU1JM) a Indonésií (YB5QZ).

Ze všech dubnových spojení mě vůbec nejvíc potěšilo QSO s Ronem KL7YK. Aljaška je novou zemí a zároveň novou zónou WAZ a také novým americkým státem pro WAS. Dalšími novými zeměmi ze Severní Ameriky jsou Dominika (J72HGL), Grenada (J35X) a Portoriko (NP3DM). Z USA jsem kromě Aljašky poprvé pracoval se státy Maine (WA2HIP) a Michigan (AC8MR) a v deníku mám le AA1SU (VT), AJ1F (AL), K1CA (NH), K1DJ (MA), K2CDP (NJ), K3BBB (PA), K3JGJ (PA), K3ZK (PA), K8TL (OH), KC4WQ (KY), KI2L (NY), N2IEC (NJ), N2LD (NJ), N3CMS (MD), NC1M (MA), NF3R (PA), WA0KDS (AZ), WO2E (PA) a WW1WW (NH). Z Kanady jsem poprvé provozem FT8 udělal provincii Ontario (VA3HP, VE3MGY) a jednu stanici z provincie Québec (VE2GSO). V deníku mám ještě ostrov Guadeloupe (FG5FI) a Dominikánskou republiku (HI8CSS).

Diplomy
Prostřednictvím německého DCL jsem požádal o pásmové diplomy WAC CW 15m a WAC Digital 20m, 17m, 15m. Spojení potvrzená na eQSL jsem využil v žádosti o diplom CQ WPX Digital a poštou jsem po devatenácti týdnech dostal papírový CQ WPX CW.



QSL
Za moje posluchačské reporty mi přišli direkty od 9H3XG (op. Haru JA1XGI), Marka DL1EFW a Víti OK2LET, který mi poslal QSL příležitostné stanice OL100SV (100 let čs. spojovacího vojska). Kromě toho mi přišla čtvrtletní zásilka lístků z QSL služby o váze 0,45 kg. Mezi lístky pro OK1NF mě potěšily nové prefixy pro telegrafní WPX (II0, IO1) a digitální WPX (OF3). Jako posluchač jsem se mohl radovat z dvaceti nových prefixů pro WPX (3W2, 9A284, AA8, DS5, EI11, EI33, EI66, EI88, IU8, LB0, LM80, NI0, PC9, PH17, R170, R80, RX7, XW0, XW1, Z61), sedmi pásmových zemí DXCC (60m – HB; 20m – S7; 17m – E7, SV5; 15m – OH0; 10m – 3W, XW), jedné ostrovní skupiny IOTA (EU-033 Vesteralen Islands / Troms County South group), dvou ruských rajónů (CB-44, KE-42) a dalších osmnácti nizozemských stanic pro diplom PACC.
Konečně jsem také zabalil a odeslal vypsané QSL. Za období od loňského září do letošního března jich bylo 1,45 kg.

Žádné komentáře: