5. 12. 2018

Activity Report – 11/2018


V listopadu jsem se na krátkých vlnách ozval provozem CW i FT8, na středních vlnách jsem poslouchal nesměrové majáky a potěšily mě nové QSL do sbírky:

Digitální provoz
Módem FT8 jsem opět pracoval se všemi obydlenými kontinenty. Vůbec poprvé jsem do deníku mohl zapsat Uzbekistán (UK9AA) jako 163. zemi DXCC a zároveň jako digitální spojení s pořadovým číslem 2000 a Svatou Lucii (J68GU) jako 164. zemi DXCC. Radost mi udělalo také spojení s ostrovem Barbados (8P9AE, DXCC Digital #133). Výčet stanic ze Severní Ameriky ještě doplňuje Portoriko (KP4LST) a americké státy Alabama (KW4SP), Florida (K3VN) a Maine (K1NOX). Z Jižní Ameriky se povedlo spojení s Argentinou (LU5HA) a Venezuelou (YV5MBI).
V Africe jsem byl slyšet na Kanárských ostrovech (EC8AXS) a v Jihoafrické republice (ZS1DX). Novinkami z Asie jsou ruské stanice RU9SA, UA9AX, UB8KAM a RD0F z ostrova Sachalin jako nejlepší asijský úlovek. Kromě asijské části Ruska jsem navázal spojení s Kyprem (5B4AAB, 5B4VL) Ománem (A41KT) a Tureckem (TA2AFA). Nejvzdálenějším listopadovým DXem a jediným spojením s Oceánií je VK7BBBTasmánie. Samozřejmě jsem nepohrdl ani Evropou. Z „domácích“ stanic to byli Jan OK7TJ a Michal OM3DX, ze Skandinávie OH1PH a dále příležitostné stanice EG5ERC (Evropský ROS klub), IY4FGM (pamětní stanice G. Marconiho) a YL100K (100 let nezávislosti Lotyšska). Znovu jsem pracoval také s YU2AX/MM. Tentokrát jsem Zeleho zastihl v Černém moři ve čtverci KN52. Pro WPX Digital mi přibyly prefixy 2W0, 8P9, EC8, HA8, IY4, J68, KW4, LX0, LZ3, OK7, OZ0, RD0, SP7, UK9, UV1, VK7, YL100.



Telegrafní provoz
Na telegrafii jsem několik hodin rozdával body v CQ WW DX Contestu. Nejvíc mě potěšilo moje první CW spojení s Kapverdskými ostrovy (D41CV, DXCC CW #125). Z Afriky mám v deníku ještě Egypt (SU9JG), Kanárské ostrovy (EA8OM, EE8A, EF8R) a Madeiru (CR3X). Novými asijskými DXy jsou čtyři stanice z Ruska (R2ET/9, RC8SC, RD8D, UA9TF) a po jedné z Ázerbájdžánu (4K6FO), Izraele (4X2M), Kuvajtu (9K2NO), Kypru (C44C), Thajska (E2A) a Turecka (YM7KA). Z USA jsem poprvé ulovil K4RO (TN), K5KU (LA), N2IC (MD), N2RJ (NJ), N4WW (FL), N5DX (NY) a W4CB (VA). Bonbónkem bylo daleké spojení s Novým Zélandem (ZM4T), na druhou stranu jsem neodolal ani volání stanic z Plzeňska (OK6DJ, OK7O, OL8M). Statistiku WPX CW jsem si vylepšil o nové prefixy 4K6, 4X2, C44, D41, E2, EE8, IR8, OL8, RC8, RD8, RL6, TM5, YM7, ZM4. Škoda, že byl můj signál příliš slabý na spojení s Demokratickou republikou Kongo (9Q6BB), Madagaskarem (5R8UM) a Surinamem (PZ5T).
QSL
V poštovní schránce jsem začátkem měsíce našel pravidelnou várku lístků z QSL služby. Z 0,3 kg lístků byly dvě třetiny za moje vysílací aktivity a třetina za posluchačské reporty. Jako posluchače mě potěšily čtyři nové pásmové země (Etiopie na 10m, Faerské ostrovy na 60m a 30m, Španělsko na 60m), nové prefixy (2M0, C44, G6, G9), nové DX stanice C44C, ET3AA, KS2G (Long Island IOTA NA-026, Nassau Co., NY), N6VH (San Diego Co., CA), VE1ANU (NS), VE3VEE (ON), ZS5SAM, ZS6WR a příležitostné stanice GB2RGM (Royal Gunpowder Mills), GB8MD (International Marconi Day).

Za moje digitální vysílání jsem dostal lístky od DX stanic 9M2CNC, A71AM, EA8AAH, EA8PT, K3LU (Anne Arundel Co., MD), K5EK (Brunswick Co., NC), K6EID (Cobb Co., GA, nový prefix), W1ATV (New Haven Co., CT) a YB3MM/2 (ostrov Karimunjawa, IOTA OC-186), od finských stanic OH2DB, OH2OT, OH3OJ, OH6DX a OF7MRU (nový prefix), příležitostné stanice EG1PNP (národní park Picos de Europa v severním Španělsku) a plzeňských stanic OK1LV, OK1MGA, OK1VJ.
Telegrafní spojení mi potvrdily DX stanice CT9/OM3RM, K3LR (Mercer Co., PA), R8CT (SV-03), TA5FA a VK2IA, evropské příležitostné stanice DF60OVGZ (60 let radioklubu v Günzburgu), EH1EH (Edades del Hombre 2018), OL90ITALIA (90 let od ztroskotání vzducholodi Italia), OT70TLS + OT70DIG (70 let UBA), finské stanice OF7KA, OG2P, OJ9X a české OK1LL, OK2HBY, OK3C, OL3A, OL5Y. Potěšil mě také posluchačský report od Michaila Michail R4F-10 z Penzy a QSL za poslech majáku ON0RY (28 207 kHz, JO20CK) z radioklubu Binche. Pro WPX CW mám nově potvrzeny prefixy DF60, OE1, OL90, OT70 a VK2.
Kromě zásilky z QSL služby jsem dostal několik dalších lístků přímo. Na prosbu o QSL za spojení v CQ WW Contestu bleskově reagoval Pavel OK1DRQ a do týdne jsem měl lístek OL8M doma! Za posluchačský report mi direkt poslal Jim K7MY (Maricopa Co., AZ), Jerry K1TGX (New Haven Co., CT) a Hannu OG1X. Díky lístku od Jerryho K1TGX mám jako posluchač potvrzeny všechny okresy státu Connecticut a Hannu OG1X mi svým QSL potvrdil Finsko jako novou zemi na pásmu 60 metrů.

SWL
Několik listopadových večerů jsem věnoval poslechu nesměrových radiomajáků. První večer přinesl šest novinek: BYC-368 (Buckeburg, DEU), RK-368 (Copenhagen / Roskilde, DNK), NL-369 (Goteborg / Landvetter, SWE), SM-377 (Mora / Siljan, SWE), TRI-378 (Split / Trogir, HRV) a neidentifikovaný TEST-381 (UNID). Po dlouhé době jsem slyšel 1900 km vzdálený finský maják KEM-373 (Kemi-Tornio / Hirmula, FIN).
Hned následující večer jsem poslouchal znovu a do posluchačského deníku jsem poprvé zapsal majáky CT-387 (Ajaccio / Campo Del Oro, COR), ING-387 (St. Inglevert, FRA), CH-388,5 (Amsterdam / Schiphol, HOL), AS-392 (Angers / Avrille, FRA), FM-399 (Trollhattan / Vanersborg, SWE) a hlavně íránský Tabas TBS-395, který je se vzdáleností 4022 km druhým nejvzdálenějším majákem, jaký jsem kdy slyšel! Že jsem z příjmu tohoto majáku byl nadšený, je zbytečné dodávat. Stejný večer jsem na den přesně po jedenácti letech znovu slyšel irský CML-387 (Clonmel, IRL) a ze vzdálenějších a dlouho neslyšených majáků také MLT-395 (Malta, MLT, 1579 km), RAN-392 (Lappeenranta / Ranta, FIN, 1564 km), KRU-388 (Kokkola-Pietarsaari / Kruunupyy, FIN, 1668 km). Ani majáky EJ-400,5 (Esbjerg, DNK) a COR-388 (Corner for Bromma, SWE) neslýchám každý den, i když nejsou tolik vzdálené.
Namlsán Tabasem a dalšími majákovými DXy jsem poslouchal i třetí večer v řadě a odměnou mi tentokrát byly nové úlovky RBU-401 (Roros / Rambu, NOR), CAR-402 (Villasimius / Capo Carbonara, SAR), JST-405 (Niš / Justic, SRB), MJ-406 (Marseille / Provence, FRA), GR-414 (Dubrovnik / Gruda, HRV) a TOR-415 (Toulouse / Blagnac, FRA). Po několika letech jsem natrefil také na SG-409 (Satenas / Tune, SWE), EN-400 (Örebro, SWE), HOZ-406 (Holzdorf, DEU) a OP-402 (Brussels National, BEL).
Po třetím večeru s majáky jsem si dal pauzu. Když jsem po týdnu opět zkoumal středovlnný majákový éter, poprvé jsem si mohl poslechnout EMT-419 (Épinal - Mirecourt, FRA), RY-427 (Royan - Medis, FRA), KBA-431 (Karlsruhe / Baden-Baden, DEU), NK-489 (Poznań - Krzesiny, POL), BG-745 (Karmanovo, RUS) a dva neidentifikované majáky AS-460 (UNID) a BK-470 (UNID). Zajímavým zpestřením byl radioamatérský maják IK2CLB/B na kmitočtu 472,2 kHz a potěšily mě i dlouho neslyšené majáky RD-419 (Västerås / Hasslo, SWE), MF-421 (Halmstad, SWE), OBI-429 (Oberpfaffenhofen, DEU) a NP-437 (Tomaszów-Mazowiecki, POL).
Závody
Jediným závodem, do kterého jsem v listopadu alespoň symbolicky zasáhl, byl telegrafní CQ WW DX Contest. Několik hodin jsem na pásmech 20m a 15m rozdával body pod svojí značkou (130 QSO) a klubovou značkou (100 QSO). K hodnocení jsem poslal deník s výsledkem 130 spojení a 18.848 bodů v kategorii SOAB QRP.

Žádné komentáře: