9. 8. 2019

Activity Report – 7/2019

Moje červencová radiová aktivita spočívala v aktivaci pěti SOTA vrcholů. Také jsem vyzkoušel příjem digitálního rozhlasového vysílání z nejvyššího kopce NDR.
QSL
Velkou radost mi udělal QSL manažer letošní expedice T31EU na ostrov Kanton. Potvrdil můj posluchačský report a do mojí sbírky tak přidal Central Kiribati jako 326. zemi DXCC. Direkt mi poslal také Frank LX1FF a od pořadatelů nizozemského PACC Contestu mi přišla další vlaječka za účast v závodě.

SOTA
První z červencových státních svátků jsem využil k vandru po Hřebenech. Vlakem jsem dojel do Jinců a dál jsem pokračoval pěšky východním směrem na Písek OK/ST-011 (691 m, JN79AS). Abych poznal i jižní úbočí Písku, vzal jsem to nejdřív podél Litavky do Čenkova a potom hurá do kopce na Komorsko. Na Písek jsem se díky tomu dostal z jiné strany než při předchozích vandrech. Na vrcholu jsem se s rádiem usadil na osvědčeném místě a za chvíli jsem dával výzvu na čtyřiceti metrech. Jako první zavolal Jochen OE/DL4KCA/P z hory Gerlitzen OE/KT-108 (1909 m, JN66WQ) tyčící se nad severním břehem Ossiacher See. Následoval příjemný pajlap lovců a jako pěkná tečka s2s spojení s Patrickem TK5EP/P z Pointe Migliarello TK/TK-015 (2254 m, JN42MD) ve střední část Korsiky.

Z vrcholu Písku jsem sestoupil na modrou turistickou značku a šel jsem podle ní kolem Velké Baby a Malé Baby až do údolí Chumavy k Brdlavce. Potom už zase cesta stoupala až na Studený vrch OK/ST-014 (660 m, JN79AT). Říkal jsem si, že vzhledem ke státnímu svátku by mohla být otevřená rozhledna, ale nebyla. Tak jsem se aspoň rozhlédl po kraji z míst, kde byl vzrostlý les, dokud ho letos dřevaři nezlikvidovali. Na vysílání jsem si vybral místo ve stínu s příhodným pařezem, který mi posloužil jako stolek. Mezi stromy jsem pověsil dipól, zapojil rádio, akumulátor a pastičku a mohl jsem vysílat. Postupně mě zavolalo šestnáct stanic a mezi nimi také Bruno HB9CBR/P z Wandflue HB/FR-012 (2133 m, JN36PN) v Bernských Alpách. Když zájem o spojení opadl, posvačil jsem, zabalil a vydal se na poslední část pochodu. Ze Studeného vrchu jsem zamířil přes Jelení palouky a Velký Chlumec na zastávku Osov, odkud jsem se vlakem přes Lochovice a Zdice vrátil do Plzně.

Kromě Písku a Studeného vrchu jsem na Hřebenech navštívil trampské kempy Fort Benning, Naděje a Lone Star. Měl jsem radost, že jsem kempy bez problémů našel a že všechny tři byly v perfektním stavu. Těším se, až v nich někdy přenocuju.

Další SOTA vrcholy jsem aktivoval během rodinné dovolené, při které jsme z Kadaně podnikli několik výletů do Krušných hor. Cílem prvního výletu byl Klínovec OK/KA-001 (1244 m, JO60LJ) a okolí Božího Daru. Na Klínovec jsme vystoupali po červené značce z Loučné pod Klínovcem. Výšlap do prudkého kopce bez potíží zvládnul i Jakub, což v jeho pěti letech není úplně špatný výkon. Na vrcholu jsme nejdřív navštívili zrekonstruovanou rozhlednu. Potom jsme obešli vrchol dokola a prohlédli si ho. Rozhledna je opravená pěkně, ale je velká škoda, že budova hotelu dál chátrá. Po prohlídce vrcholu jsme se uklidili stranou, rodina se pustila do svačiny a sbírání borůvek a já do vysílání na 40m CW. Na výzvu odpověděl mj. Kurt HB9AFI/P z Mont Racine HB/NE-001 (1439 m, JN37JA) v pohoří Jura a z domácích stanic Igor OM3CUG a Josef OK2PDN. Na závěr jsem ještě proladil pásmo a narazil jsem přitom na Karla OE3KAB/P aktivujícího Bürgeralpe OE/ST-265 (1270 m, JN77PS) v Türnitzských Alpách a na Standu OK1AU/P vysílajícího z Kunštátské kaple OK/KR-063 (1039 m, JO80FF) v Orlických horách. Po zabalení antény a rádia jsem i já musel chvilku borůvkařit, protože Julie prohlásila, že neodejdeme, dokud nenaplníme litrovou lahev. Naštěstí bylo borůvek tolik, že to nebyl žádný problém, a zanedlouho už jsme pochodovali zpátky do Loučné.

O čtyři dny později jsme vyzkoušeli krátkou naučnou stezku od silnice mezi Přísečnickou přehradou a Kovářskou na Velký Špičák OK/US-002 (965 m, JO60NL). Oproti výstupu na Klínovec to byla procházka a ještě jsme se cestou dozvěděli leccos zajímavého o krušnohorských lesích a jejich obnově. Na vrcholu mě příjemně překvapil přístřešek s lavicemi, který tam od mojí poslední návštěvy přibyl. Zatímco pod ním rodina svačila, natáhnul jsem šikmý dipól mezi dřevěný kříž a jediný keř v příhodné vzdálenosti a ve stínu informační cedule jsem se usadil s rádiem. Při mojí jubilejní 200. SOTA aktivaci, která nemohla proběhnout nikde jinde než v Krušných horách, mě zavolalo dvanáct lovců včetně Fritze DL4FDM/P z kopce Lupfen DM/BW-057 (977 m, JN48IA) a dvou OK stanic - Honzy OK1DPU a Vládi OK1ABF. Po vysílání jsem i já něco snědl a pokochal se kruhovým rozhledem po známé krajině. Pod kopec jsme se vraceli stejnou cestou, abychom se mohli přiblížit k další zajímavé hoře.

Tou další zajímavou horou byla Meluzína OK/KA-003 (1094 m, JO60MJ). Trochu opomíjený kopec ve stínu Klínovce s náročnější cestou na vrchol. Nikdo z nás čtyř na Meluzíně ještě nikdy nebyl, ale povedlo se nám trefit správnou pěšinu hned napoprvé. Za výstup ve spleti kamenů a hustého vysokého borůvčí získal můj obdiv Jakub. Ve stínu vrcholové skály jsem mu potom připravil pohodlné ležení, kam se rád na chvíli zavrtal. Já jsem ten kousek stínu využil pro vybudování vysílacího pracoviště, zatímco holky se s chutí vrhly na borůvky. Anténu jsem neměl moc vysoko nad zemí, ale pro telegrafní aktivaci na 40m to bohatě stačilo. Udělal jsem šestnáct spojení a potom jsem rádio vypnul. Byl jsem moc rád, že jsem se na Meluzínu konečně podíval a ještě k tomu za parádního počasí. Podle fotografií jsem čekal, že to na vrcholu bude pěkné, a nebyl jsem zklamán. Pod kopec jsme se vrátili stejnou cestou a potom už jsme zamířili nejkratší cestou do naší oblíbené hospody v Měděnci, kde jsme se za výstup na dva kopce odměnili dobrým obědem.

SWL
O dovolené jsme se vydali také za hranice svézt se parním vlakem po úzkokolejné trati z Cranzahlu do lázní Oberwiesenthal a navštívit Fichtelberg (1214 m, JO60LK). Neměl jsem ambice z Fichtelbergu vysílat, ale zabalil jsem si do batohu malý přijímač Albrecht DR 70, abych zkusil příjem DAB z nejvyšší hory německé strany Krušných hor a zároveň nejvyšší hory Německé demokratické republiky. Výsledek DAB miniposlechovky ze severozápadního okraje vrcholu Fichtelbergu je v následující tabulce. Poslouchal jsem jen na krátkou prutovou anténu, kterou je Albrecht DR 70 vybaven.

Závody
V červenci byly zveřejněny výsledky letošního PACC Contestu. V celkovém pořadí jsem mezi dvaceti hodnocenými posluchači skončil osmý a v rámci OK jsem byl první ze tří účastníků. Mám tento závod rád pro jeho přátelskou atmosféru a od roku 2009 jsem nevynechal jediný ročník.

Žádné komentáře: