2. 6. 2016

Activity Report – 5/2016

V květnu jsem rozšířil řady členů radioklubu Fakulty elektrotechnické ZČU v Plzni. (Na mém členství v chomutovském radioklubu OK1KSO se tím nic nemění.) Kromě toho jsem absolvoval proceduru prodloužení koncese a na dalších pět let mám vystaráno. Radost mi udělaly také došlé QSL a experimenty s digitálními módy.
Koncese OK1NF úspěšně prodloužena
Digitální provoz
Digitálnímu provozu jsem se věnoval naposledy v září 2012. Po bezmála čtyřech letech jsem v květnu vyzkoušel další digitální módy, konkrétně PSK31, PSK63 a RTTY. Z radioklubu OK1OTM jsem udělal první spojení na PSK31 s Vjačeslavem RZ3DZ a Sergem UX1IW. S využitím klubového remote pracoviště jsem k nim z domova přidal stanice 9A1AA, II5ANC, IK6BAK, OY1DZ, R16BLR, YO4RXX a první tři digitální DXy EA8HZ, K2WJ (TX), KD2EIM (NJ). Na PSK63 jsem první spojení udělal s  EA3CFV a CO2QU a v závodu z Evropy DA0EPC, E77AW, EI4GAB, LY2EW, M2G, R9WDV, S55W, SP4TXI, YT2B a mimo Evropu RA9AU. Při premiérovém dálnopisném spojení mi protistanicí byla Loli EA9RY.
Můj první DX na PSK63
Outdoor QRP
Po dubnové pauze jsem se znovu dostal s rádiem do přírody. Sice to bylo jenom na okraj lesa za vsí, ale i to se počítá. Na dvacítce a patnáctce jsem přes polední klid udělal 29 závodních spojení. V logu se kromě 16 nových stanic objevily i tři DX stanice (AA3B, EA8AVK, UN9GD) a moje „polní“ WPX skóre narostlo o 8 nových prefixů (LY1, R2, RG4, RL3, RQ7, RT6, SE5, SN5).
Anténní farma Buda AA3B
QSL
Na QSL z května 2016 asi dlouho nezapomenu. Během jednoho kalendářního týden mi přišly lístky ze tří nových zemí DXCC, jedné vzácnější než druhé. Díky tomu mám teď jako posluchač potvrzeny Jižní Sandwichovy ostrovy (VP8STIDXCC #314, IOTA AN-009), Palmyru & Jarvis (K5PDXCC #315, IOTA OC-085) a Jižní Georgii (VP8SGIDXCC #316, IOTA AN-007).
Svými QSL mě potěšili ještě Domingo CE1DY (pásmová země a nový prefix), Yasu JA6YE (poslal QSL + foto), Petri OH1PH, David PA3HS, Robert PA9RZ a Nico PD0MNF/QRP.
Květno úroda QSL
Závody
V FM poháru jsem chtěl udělat spojení z Honzou OK1YI, který vysílal pod klubovou značkou OK1OTM z vrcholu Boubínu. Bohužel jsem na něj na pásmu nenatrefil a tak jsem z domova udělal na ručku aspoň stanici s podobným sufixem (Toma OK1TOM) a potom ještě Vaška OK1CVP a kluky z OK1OPT.
Na krátkých vlnách jsem rozdal body pár stanicím v CQ-M International DX Contestu a k vyhodnocení jsem poslal deník s  29 spojeními v kategorii SOAB QRP.
Odbyl jsem si také digitální závodní premiéru a to symbolickou účastí v EU PSK DX Contestu. Pod značkou OK1OTM jsem za 19 spojení a 28 násobičů získal 1.120 bodů a dalších 10 spojení (18 násobičů, 396 bodů) jsem udělal pod svojí značkou.

Žádné komentáře: