2. 7. 2018

Activity Report – 6/2018

Červen byl radiově pestrý. Na krátkých vlnách jsem si užil provoz FT8 i CW, na velmi krátkých vlnách jsem aktivoval svůj oblíbený SOTA vrchol, několikrát jsem se trefil do sporadiky na šestimetru a na středních vlnách jsem si poslechl nesměrové majáky.
Digitální provoz
Červnovými spojeními na FT8 jsem dovršil prvních 1.500 digitálních spojení. Poprvé jsem pracoval s Ålandskými ostrovy, Peru a Západní Saharou. Z amerických států jsou pro mě novinkami Arkansas a Indiana. V digitálním deníku mám také 73 nových prefixů, z toho 15 mimoevropských (BD0, CE2, CX8, J73, JA1, JH4, KP4, LU1, LU3, LU9, LW6, OC18, S01, TA3, W9), čímž padla hranice 600 prefixů udělaných digitálními módy.
Provozem FT8 jsem pracoval s pěti kontinenty. Z Afriky mě potěšilo spojení se Západní Saharou (S01WS, DXCC Digi #124), z Asie jsem pracoval s Bahrajnem (příležitostná stanice A91FWC), Čínou (BD0AAI, zóna 23), Japonskem (JA1JAN – pěkný sufix, JH4IFF), Ománem (A41ZZ), asijskou částí Ruska (RZ9AO, UA9APA) a Tureckem (TA3AHJ).
Z Evropy jsem jako obvykle lovil skandinávské stanice. Nejlepším úlovkem je OG0C z Ålandských ostrovů (DXCC Digi #125). Dalšími novými stanicemi z Finska jsou OH1IU, OH1XFE, OH2DB, OH2OT, OH3BY, OH4A, OH5YR, OH6UAK. Z Norska se povedly LA3GPA, LA8OKA, LA9AKA, LA9XBA; ze Švédska SA3CWW, SA6SKA, SM0CXS, SM3ULU, SM4GOJ a z Islandu TF3EK. Radost mi udělaly také příležitostné stanice EG7JIR (Celebración Juegos Ibéro Romanos de Castulo), J48GEO (Lesvos Geopark) a R18ESP, R18ISL, R18PAN, R18SRB, YL18FIFA (MS ve fotbalu 2018).
Nezvykle mnoho spojení včetně nejlepšího červnové QSO bylo s Jižní Amerikou. V deníku mám po pěti nových stanicích z Argentiny (LU1WI, LU3CM, LU9DO, LW2EIY, LW6HAR) a Brazílie (PU5YSV, PY2GZ, PY5EJ, PY7RL, PY7VI) a po jedné z Chile (CE2SQE) a Uruguaye (CX8DS). Korunou je příležitostná stanice OC18FWC z Peru jako moje 160. země DXCC. Ze Severní Ameriky jsem udělal spojení s Dominikou (J73WA), Portorikem (KP4JFR) a z USA poprvé státy Arkansas (K5TLJ) a Indiana (W9YSX).
Pod klubovou značkou jsem díky výskytu sporadické vrstvy Es pracoval na pásmu šest metrů s 7X2TT (JN16), což je můj první šestimetrový DX. Dále jsem na 6m FT8 měl QSO se stanicemi DF2TT (JN58), DH5RAE (JN68), DK1BN (JO30), EA1BNF (IN52), EA5GPQ (IM98), EI3KD (IO51), IC8AIK (JN60), IZ5EME (JN52), IZ8VYU (JN71), LZ2KV (KN33), OK1DX (JN69), SV3FUP (KM08).

Telegrafní provoz
Telegrafních spojení jsem v červnu udělal jenom pár a to zejména s příležitostnými stanicemi. V deníku mám EN25BRIA, EN25NRIA, EN25XRIA (25 let mediální společnosti RIA); IR0IT, IR0UN (90 let od Nobileho výpravy se vzducholodí Italia); AO18FWC, R18BRA, R18SEN, RC18KA, SF18FWC, SX18FIFA (MS ve fotbalu 2018); OG60F (60 let radioklubu v Pori). Radost mi udělalo spojení s expedicí 9A90P na chorvatský ostrov Vela Palagruža (IOTA EU-090). Novými prefixy pro WPX CW jsou 9A90, AO18, EN25, GJ0, IR0, R18, RC18, SF18, SX18.
SOTA
Při jedné schůzce radioklubu OK1OTM se na 145,425 MHz ozval Hans OK/DL3HJG/P z vrcholu Vysokého hřbetu OK/PL-017. V Plzni měl moc pěkný signál a s chutí jsem si s ním krátce popovídal o aktivaci SOTA vrcholů. Zároveň se Vysoký hřbet stal mým 19. SOTA vrcholem, který jsem aktivoval i ulovil.
Nejpříjemnější červnovou akcí spojenou s rádiem byl rodinný výlet do Konstantinových Lázní, při kterém jsem s ručkou a anténou Háčovkou vyběhl na vrchol Hradišťského vrchu OK/PL-054 (WFF OKFF-0532) a už popáté jsem ho aktivoval. Aby na mě rodina nemusela dlouho čekat, spokojil jsem se s pěti QSO, s nichž byly nejlepší s2s spojeníOK1RPL z Vlčí hory OK/PL-090 (20. vrchol pro SOTA Complete) a s OK1OTM z Boubínu OK/JC-002. Zajímavostí bylo spojení s Jozefem DL/OM0AB, který byl 10 km západně od Ambergu. Aktivaci jsem zakončil jedním z nejpříjemnějších možných způsobů – koupáním v zatopeném lomu na úpatí Hradišťského vrchu.
SWL
Po více než desetileté pauze jsem se zúčastnil majákového CLE (Coordinated Listening Event), což je pravidelná posluchačská akce pořádaná skupinou NDB List. Cílem bylo zachytit v termínu konání CLE co nejvíc nesměrových radiomajáků v kmitočtovém úseku 335,0 kHz až 349,9 kHz. Moc času jsem majákům věnovat nemohl a k hodnocení jsem poslal deník se 14 majáky z 11 zemí, včetně tří nových úlovků: ALG-341.0 Memmingen / Allgau (DEU), NE-339.0 Nancy / Essey (FRA) a OE-348.0 Odessa / Central (UKR), což byl zároveň můj nejvzdálenější maják (QRB 1.400 km) tohoto majákového dýchánku.


Diplomy
V programu GMA jsem získal diplom za aktivaci deseti vrcholů z oblastí platných pro World Fauna & Flora (WFF) a diplom za 100 bodů v kategorii lovec. Poštou mi po devíti týdnech od podání žádosti přišel diplom CQ WPX Digital.
QSL
Direktem za posluchačský report mě potěšil radioklub Ådalens Sändareamatörer SK3IK. Další direkt byl od klubové stanice FR4KM, který jsem dostal za dva týdny od jeho vyžádání a zaplacení poštovného. Manažer EA7FTR zafungoval spolehlivě jako ve všech předchozích případech a já mohl radovat z další potvrzené země pro můj DXCC.
U Bédi OK1FXX jsem si nechal vytisknout další várku lístků OK1NF, abych měl co posílat.
Závody
Mojí jedinou červnovou závodní aktivitou bylo krátké rozdávání bodů v FM poháru z vrcholu Hradišťského vrchu. Kromě toho mi přišla vlaječka a diplom za účast v letošním PACC Contestu.

Žádné komentáře: