17. 11. 2011

V radioklubu wroclawských harcerů SP6ZDA

Po návštěvách v SP6PRT a SP6PWT jsem se na základě pozvání od Marka SP6NIC vypravil do harcerského radioklubu SP6ZDA. Klub sídlil dlouhá léta v budově patřící městu, ale z klasického důvodu (zvýšení nájemného nad únosnou mez) museli letos harceři budovu opustit a hledat nové útočiště. To našli v objektu vodních harcerů doslova na břehu Odry. V současné době si tam kluci upravují dvě místnosti. Z jedné plánují udělat klubový hamshack a ze druhé společenskou místnost. Kromě toho mají k dispozici vyřazený armádní radiovůz, včetně funkční stanice R-140. Vedle radiovozu je na stožáru quad pro 20, 15 a 10m, na dalším stožáru vertikál CP6 a mezi stromy je pověšený dipól na 40 a 80m. Napáječe antén jsou prozatím svedeny do radiovozu.

Radiovůz SP6ZDA

Marek SP6NIC mě také seznámil s činností radioklubu. K zajímavým klubovým akcím patří například několik úspěšných výprav na polské IOTA ostrovy a provoz speciálních stanic. Velkou radost mi Marek udělal povídáním o historii, konkrétně vzpomínáním na Tadeusze Matusiaka ex TPTM, TPXA, SP1XA, SP6XA, nestora nejen Wroclawských radioamatérů. A do kolen mě dostal, když zahrabal v bedně s poklady a vytáhl repliku přijímače a vysílače, se kterým Tadeusz v listopadu 1927 navázal své první spojení se švédským amatérem SMUA z Göteborgu.

Replika vysílače Tadeusze TPTM z roku 1927

Debata pokračovala nad alby s Markovými QSL lístky ze všech koutů světa. Na krátkých vlnách Markovi chybí jen Scarborough Reef a Navassa, na magic bandu potřebuje pro DXCC poslední zemi a pěkné DX QSL má i ze 2m. Kromě toho aktivně loví IOTA ostrovy (potvrzeno jich má přes 800), americké okresy a ruské distrikty.

Marek SP6NIC

Návštěva v radioklubu SP6ZDA byla moc příjemná a Markovi jsem slíbil, že se zase někdy ukážu. V tu chvíli jsem netušil, že svůj slib splním už za 24 hodin. Ale o tom zase příště. Zatím se můžete na rajčeti podívat na pár fotografií.

Žádné komentáře: