2. 5. 2014

Activity Report – 4/2014

V dubnu jsem završil prvních dvacet let coby koncesovaný radioamatér. První koncesi a značku OK1XNF jsem získal 11. dubna 1994 a týden poté, konkrétně 19. dubna 1994 jsem navázal první spojení pod vlastní značkou. A tak jsem v uplynulém měsíci vzpomínal na své radioamatérské začátky pod vedením Radka Podzemského OK1IBE, na všechno, co jsem s rádiem a u rádia za dvacet let zažil, a také na všechny prima kamarády, které jsem za tu dobu díky rádiu poznal. Po dvaceti letech mě svět radiových vln okouzluje a baví stále stejně a myslím, že rádio pro mě už bude láska na celý život.
Vzpomínka na první QSO 
Dvacet let koncese ale nebylo jediné kulaté číslo, které připadlo na duben. Jako posluchač jsem se v dubnu dostal přes hranici 300 potvrzených zemí DXCC a také se mi povedlo zaokrouhlit počet kopců, ze kterých jsem v rámci programu SOTA vysílal, na číslo 100.

QSL
Lístků do sbírky přibylo jen šest, ale nemám sebemenší důvod si stěžovat. V průběhu dubna jsem v poštovní schránce postupně našel QSL od Davida AL7HG, Franka DH0JAE, Rudy OK2ZA a Konrada DL5GBD. Každý jednotlivý lístek mě potěšil, ale nezastírám, že největší radost mi přinesly lístky od expedic W8A (Americká Samoa) a XR0ZR (Ostrovy Juana Férnandeze). Americká Samoa se tak stala mojí 300. potvrzenou zemí DXCC a lístek od stanice vysílající z ostrova Robinson Crusoe znamená potvrzenou zemi č. 301.
DXCC #300 a #301
SOTA
Pastvina OK/PL-075
V dubnu jsem pokračoval v aktivování SOTA vrcholů ležících v okrese Tachov. Jedním z bílých míst na Tachovsku pro mě byla také Pastvina OK/PL-075. Kopec je to celkem nezajímavý, ale ještě jsem na něm nebyla a navíc byl v minulosti aktivován jen třikrát, a tak stálo za to udělat radost lovcům a ozvat se z něj. Na Pastvinu jsem se dostal o první dubnové sobotě a pro aktivaci jsem jako obvykle zvolil telegrafní provoz v pásmu 40m. Spojení jsem tentokrát udělal 42 a lovcům jsem radost evidentně udělal. Povedly se i čtyři s2s kontakty s DL/HB9BIN/P (Hochfirst DM/BW-015), OK2BDF/P (Pešava OK/PA-035), HB9BAB/P (Altberg HB/ZH-015)  a HA6QR/P (Szederjes-tetö HA/EM-015).
Hradišťský vrch OK/PL-054
Nad dalším kopcem jsem přemýšlel o trochu víc, protože to měl být můj stý aktivovaný vrchol. Nakonec jsem si vybral Hradišťský vrch na jihovýchodním okraji Konstantinových Lázní. Volba byla dána tím, že je to zajímavé místo a je dobře dostupné z Plzně. Výlet na Hradišťský vrch jsem podnikl na dvacáté výročí mého prvního spojení pod vlastní značkou, takže jsem aktivací tohoto SOTA vrcholu oslavil dvě kulatá čísla zároveň. Na kopec jsem došel příjemnou procházku po turistické značce z Konstantinových Lázní. V řídkém lese na vrcholu jsem se pohodlně uvelebil a vychutnal jsem si aktivaci stého kopce. I tentokrát jsem se ozval telegrafem na čtyřiceti metrech a jako obvykle o lovce nebyla nouze. Spojení jsem udělal 35 včetně s2s kontaktu s Jirkou OK2BDF/P, který byl na Havlině OK/VY-024. Po úspěšné aktivaci jsem se stejnou cestou vrátil do Konstantinových Lázní s výborným pocitem, že díky programu SOTA jsem se ozval na pásmech už z jednoho sta unikátních kopců. Doufám, že pěkných kopců, kterém navštívím s rádiem, bude ještě celá řada.
Bývalý lom na úpatí Hradišťského vrchu
SWL
Hned na začátku měsíce jsem si vyzkoušel poslech na KV z neobvyklého místa - nemocničního pokoje ve Fakultní nemocnici Plzni. Měl jsem s sebou v nemocnici jenom kapesní přijímač Tescun PL-660 a bez venkovní antény jsem nečekal žádné zázraky. Ty se opravdu nekonaly, ale příjemně mě překvapilo, jak dobře byl na interní feritovou anténu slyšet provoz na pásmech 20m a 30m. Udělalo mi radost, že ani v nemocnici jsem nebyl úplně odříznut od dění v éteru.
Z domova jsem v dubnu poslouchal převážně provoz příležitostních stanic a v SWL deníku mám např. značky GB4T, II1SWL, J400EG, LZ1808SNS, OM150JM, PA6USA, PI30DIG, YL2014O. Do seznamu stanic slyšených na 60 metrech přibyly značky G4ASA, G8XTJ, GM4MD/P (SOTA), M0RIF, M5AIB, M5AEH.

Závody
Krátce jsem se zapojil také do závodního provozu. Jako posluchač jsem se po dobu několika hodin zúčastnil prvního ročníku OK-OM DX SSB Contestu a spíš symbolicky také telegrafní části DIG QSO Party. Ani v jednom závodě nebylo extrémně živo. Uvidíme, jestli se SSB část OK-OM DX Contestu uchytí nebo jestli zajde na úbytě pro nedostatek zájmu. Byť preferuji telegrafní provoz, přeji si možnost první.
Aktivně i když také spíš symbolicky jsem se zúčastnil dubnového kola FM poháru. Všechny tři závody, do kterých jsem se alespoň na chvíli zapojil, měly společné to, že se konaly o stejném víkendu, který jsem musel věnovat malování dětského pokoje. Tím byl limitován můj čas a energie na závodění, ale důležité je zúčastnit se a to se (kupodivu) povedlo.

Žádné komentáře: