5. 4. 2014

Activity Report – 3/2014

V březnu jsem musel hodně času věnovat jiným aktivitám než je rádio. O to víc jsem se snažil využít každou příležitost vyrazit do přírody a aktivovat některý SOTA vrchol. Povedlo se mi ozvat se ze šesti kopců, což je výrazně víc, než kolik jsem začátkem měsíce předpokládal. Kromě vysílání z přírody mě potěšila padesátka přijatých lístků.
QSL
Příjemné překvapení mi připravil Radek OK1MRK, když mi cestou na společný SOTA výlet předal lístky z QSL služby. Napočítal jsem 27 QSL z Evropy a 20 mimoevropských se zastoupením všech kontinentů. Moje sbírka QSL je tak bohatší o čtyři nové pásmové země: 15m - 5N, 10m - 8P, JY, YN. Pro diplomy přibylo 5 DOKů pro DLD, 6 prefixů pro WPX a k tomu 4 prefixy pro EU-PX-A, 2 distrikty pro RDA, 9 členů DIG pro W-DIG-M a 4 body pro DIG UKW Plaketu.
Direkt mi poslal Eino OG2O, Karl DL1DXF a Peter DH2PL a hlavně QSL manažer expedice K9W na ostrov Wake, takže mám potvrzeno 299 zemí DXCC.
Březnové QSL
SOTA
Sviňomazský vrch OK/PL-086
Také v březnu se nám (OK1JRA, OK1MRK, OK1NF) povedlo uskutečnit společný výlet na SOTA vrchol. Vzhledem k omezenému množství volného času jsem vybrali Sviňomazský vrch OK/PL-086 kvůli jeho malé vzdálenosti od Plzně a dobré dopravní dostupnosti. Pochod na vrchol byl krátký a nenáročný a na cestu nám krásně svítilo sluníčko. Radek s Tomášem se věnovali aktivaci na VKV provozem FM, já jsem pár metrů od nich zřídil krátkovlnné telegrafní pracoviště a dal jsem šanci lovcům na 40m. Za devatenáct minut mě zavolalo 26 stanic včetně Klause DF2GN/P z Rainenu DM/BW-042 a radost mi svým zavoláním udělal také Roman OK1UFM. Zajímavá a poučná byla krátká ukázka příjmu digitálního rozhlasového vysílání DAB, o kterou se postaral Tomáš OK1JRA se svým zbrusu novým kapesním přijímačem. Před odjezdem zpátečního vlaku jsme stihli i opéct buřty a v motoráčku ještě vypsat pohledy pro spřízněné duše. Společný výlet opět neměl chybu!
Aktivace Sviňomazského vrchu (foto OK1MRK)
Trný OK/PL-078
Den po výletu na Sviňomazský vrch jsem vandroval znovu. Už dlouho jsem se chystal aktivovat kopec Trný OK/PL-078 nedaleko Holýšova a konečně na něj došlo. Ráno byla mlha a vidět bylo jenom na pár metrů. Ale předpověď počasí byla příznivá a vyplnila se. Při výstupu na Trný se mlha rozpustila a jasné oblohy zářilo sluníčko. Na vrcholu kopce je pěkná rovná plocha jako dělaná na natažení krátkovlnné antény. Když jsem shodil batoh ze zad, posnídal jsem a chvilku na to už jsem měl pracoviště připravené. Protože jsem měl dost času, dal jsem šanci každému, kdo měl o spojení s OK/PL-078 zájem. Zájemců bylo víc než obvykle a díky tomu jsem udělal 45 spojení včetně dvou "s2s": Daniel OK2PVX/P byl na Beskydku OK/ZL-040 a Hans PB2T vysílal z rumunského kopce Muntele Mic YO/MC-096 pod značkou YO/PB2T/P. Po aktivaci jsem si prohlédl zbytky někdejšího hradiště a potom jsem se vydal procházkovým tempem do Stodu, abych tam navštívil kamaráda Romana a jeho rodinu. Ze Stodu jsem se svezl vlakem a v duchu se radoval z dalšího pěkného toulání přírodou.
Jirná OK/PL-076
Březnové vysílání z kopců pokračovalo hned příští víkend. I když se v týdnu počasí zhoršilo a v sobotu foukal studený vítr doprovázený slabými přeháňkami, táhlo mě to ven. Na Jirnou jsem šel ze Stříbra. Za městem jsem si zdálky prohlédl anténní farmu OL7R a potom jsem zamířil lesem přímo na kopec. Na vrcholu jsem udělal pár fotografií toho, co zbylo po vojenském využití kopce, a potom už jsem si rychle připravil KV pracoviště a na 40m jsem začal telegrafovat CQ SOTA. Odezva byla okamžitá a za 24 minut provozu jsem odpověděl 31 lovcům. Spojení z kopce na kopec se tentokrát žádné nekonalo, svým zavoláním mě příjemně překvapil kamarád Ruda OK2ZA. Po sbalení antény a rádia jsem si dal horký čaj a dál jsem se vzhledem k horšícímu se počasí nezdržoval. Při zpáteční cestě jsem si prohlédl další pozůstatky po vojácích a v poklidu jsem došel zpátky na stříbrské nádraží.    
Cestou na Jirnou
Citeř OK/PL-063
Aktivaci kopce Citeř jsem si schovával na všední den, protože o víkendech toho na Manětínsko moc nejezdí. A příhodný den k aktivaci nastal ve čtvrtek 20. března. Po šichtě jsem jel autobusem do Hvozdu a od zastávky stačilo ujít méně než 1,5 km a byl jsem na Citeři. Den byl jak malovaný a tak jsem si vybral pěkné místo na sluníčku, mezi stromy jsem pověsil dipól a za chvilku jsem byl QRV. Hned první spojení bylo "s2s", protože mě zavolal Frank DL6UNF/P z vrcholu Spitzbergu DM/SX-034. V rychlém sledu následovalo dalších 32 spojení včetně "s2s" se Standou OK1AU/P ze Skřivánku OK/ST-101 a s Karlem OK1MLP/P z Bacína OK/ST-053. Před vypnutím rádia jsem ještě proladil pásmo a narazil jsem na Holgera DL7AU vysílajícího pod značkou OM/DL7AU/P z Velkého Kriváně OM/ZA-013. Prakticky okamžitě jsem se dovolal a aktivaci Citeře jsem ukončil podobně jako jsem jí začal - spojením z kopce na kopec. Celková bilance 34 spojení včetně 4 s2s QSO mě příjemně překvapila. Ve všední den jsem takovou žeň nečekal. 
Malovický vrch OK/PL-065 a Pařízek OK/PL-073
Poslední březnovou SOTA akcí byl výlet do míst severně od Boru u Tachova se zastávkami na dvou nenáročných a nepříliš často aktivovaných vrcholech. Prvním byl Malovický vrch. Usadil jsem se na slunné pasece a jakmile jsem měl mezi stromy pověšený dipól pro 40m a zapojené rádio, stačilo jednou vyslat CQ SOTA a lovci okamžitě reagovali. Udělal jsem 27 spojení včetně čtyř s2s: Fred DL8DXL/P byl na Papststeinu DM/SX-034, Juerg HB9BAB/P aktivoval Altberg HB/ZH-015, Jirka OK2BDF/P měl pěkný signál z Horního lesu OK/VY-009 a Frank DL6UNF/P se ozval z Lausche DM/SX-014. Dál jsem se na Malovickém vrchu nezdržoval, abych v klidu stihnul i další plánovaný program.
Pochod jsem si zpestřil provozem přes OK0BPL. Nejdřív jsem natrefil na Petra OK1ET/P, který byl na výletě na Svatoboru a ozval se z rozhledny na vrcholu, a cestou z Malovického vrchu na Pařízek jsem si pěkně popovídal s kamarádem Maximem OK1JMK z Nýrska a taky s Danem OK2VLK/P, toho času na výletě v Plzni.
Když jsem došel na Pařízek, vyhlédl jsem si místo, ze kterého by se dalo pohodlně vysílat a zároveň bych si tam mohl připravit oběd, tj. udělat ohýnek a opéct buřty. A právě obědem jsem začal. Suchého dřeva bylo dost a ohýnek chytnul od první sirky. Užíval jsem si klid, pěkné počasí a příjemné vůně. Jakmile jsem dojedl a ohýnek dohořel, přišel čas na vysílání. Z Pařízku jsem udělal o dvě spojení víc než z předchozího kopce. Při hledání volného kmitočtu jsem narazil na Standu OK1AU/P vysílajícího ze Sedla OK/PL-018 a na první zavolání jsme bez potíží udělali s2s spojení. Později se povedla další dvě spojení z kopce na kopec s Martinen OE/DF3MC/P z Pleisenu OE/TI-363 a Maxem OE5EIN/P z Breitensteinu OE/OO-303. Než jsem opustil kopec a vydal se na zpáteční pochod, ještě jsem na Tecsunu PL-660 proladil střední vlny. Potom následovalo už jenom balení a příjemná cesta zpátky.

Žádné komentáře: